القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام الرعد الفصل العاشر والحادي عشر والثاني عشر بقلم رحمه اشرف ريري

رواية غرام الرعد الفصل العاشر والحادي عشر والثاني عشر بقلم رحمه اشرف ريري

رواية غرام الرعد الفصل العاشر والحادي عشر والثاني عشر بقلم رحمه اشرف ريري


البارت العاشر ..❤️❤️

تاني يوم .رحمه صحيت وهي مبسوته اوي علي انها هتخرج من البيت وهتشوف اختها قامت نزلت لتحت وهي فرحانه ...

رحمه بفرح وصوت عالي. دادا يا دادا..يا سموحه يا سمحمح ..يا سموووووح. 

سميحه خرجت من المطبخ وهي ميته ضحك علي تلك المجنونه.  انا هنا يا ست البنات ..

رحمه وهي تحضنها. وتقول بضحك.صباح الاناناس علي اجدع ناس. 

سميحه . هههههههه صباح العسل علي عيونك يا قلبي 

رحمه بتضحك وبين الفرحه علي وشها...

سميحه. سر الوصفه ..لو سمحتي 

رحمه باستغراب ..وصفت ايه 

سميحه بضحك. الابتسامه دي. 

رحمه وهي تحط اديها علي كتفها .اصل والحمد لله... الوحش قرر أنه يسب بيل ..ويعفو عنها

سميحه بعدم فهم. مين .

رحمه بضحك ..بصي يا ستي بيل دي بنوته كيوت زي كده. حبسها الوحش في قصره علشان هي الي هتوقع سحر العجوز الساحره. ده كرتون والبطله فيه كيوت وطيوبه زي كده. والوحش خلاص هيعفي عني. واكيد عارفه مين الوحش ده 

سميحه بضحك..قصدك علي رعد 

رحمه بضحك..ده مش رعد ده من النهرضه اسمه الوحش.تمام ..

سميحه بضحك..هههههه طيب الوحش وراكي 

رحمه بصدمه. نعم 

سميحه هزت راسها بايوا. يلا يا بيل انا روح اشوف الي علي النار ههههه

رحمه بخوف.... لا تعالي هنا متسبنيش معاه لوحدي........بس كانت مشيت  رحمه است بانفاس حد وراها 

رعد من خلفها.  ممكن تبصيلي 

رحمه بصت وراها بخوف شديد..نعم 

رعد بابتسامه علي تصرفها فهي واقفه حاطه راسها في الأرض ووافقه مؤدبه ..عيدي الي قلتيه كده 

رحمه وهي يتقلد مني ذكي في مسرحيه كده اوكيه ...والله يا ابن الزينه مقلتش حاجه اني. اني..مظلومه يا بيه ..اهي اهي اهي 

رعد باستغراب. ايه ده افصلي

رحمه بتمثيل ..والله انا مستظلمه 

رعد ..ايه مستظلمه دي 

رحمه وهي تشرح. معني. مستظلمه..زي مثلا انا بنوته كيوت وحد زي حضرتك ده قمر وعيونه رمادي ظلمني. ..... لا انت باين عليك مش معمر معايا

رعد بصوت عالي. بس.  اسكتي. خلاص. 

رحمه بتمثل العياط.عاااااا.....اااه...بيزعقلي بعد خمستاشر سنه جواز. وبعد ما خلفني تنكي  وبنكي ودبسي ولالا وبو....والي في بطني ده والله ما انا سايبه حقه والله لمرمطك في محاكم الاسره 

رعد ..بس. بس.اسكوتي. وايه الي بتقوليه ده. 

رحمه .سكت أهو ..

رعد بابتسامه. شاطره...يلا اطلعي فوق في فستان في الدولاب البسيه وانزلي 

رحمه باستغراب. ليه في فرح ولا ايه 

رعد خلاص جاب آخره ..منها ... اطلعي بس يا حبيبتي اعملي الي بقول عليه 

رحمه بجنون. ماشي. أم نشوف اخرتها.   وهي طالعه. عقبال عندك يا ام صلااااااح. ..

رعد بصلها. وهي جريت لفوق ..ورعد مات ضحك عليها .هههههههههههههه

سميحه من الخلف..تدوم الضحكه يا ابني. 

رعد بصلها..شكرا يا دادا 

سميحه بابتسامه. اخضر الغدا بقا 

رعد . لا ملوش لزوم. خرجي بس للحراس وانا ورحمه هنتغدي بره 

سميحه بابتسامه ماشي يا ابني. ربنا يسعدك يا ابني...

بعد شويه نزلت رحمه وهيا لابسه حاجه تانيه غير الفستان بالابسه ازدال 

رعد ..ملبستيش الفستان ليه 

رحمه بدموع وهي حزينه. .. والله هو الي واسع عليا.  حولت اظبته باظ مني. ده زنبي 

رعد ضحك هههههه..قطعتيه 

رحمه بدموع.. عااااا غصب عني 

رعد بابتسامه وهو يمسح دموعها. طيب بتعيطي ليه. دلوقتي. 

رحمه بدموع وعياط ..علشان بين عليه غالي وانا قطعته....واكيد انت هتزهقلي 

رعد بابتسامه..انتي كسرتي فاظه ب10 مليون جنيه...وساعتها قولتلك كل حاجه في البيت تحت امرك هاجي علي الفستان وازعقلك 

رحمه بصدمه. ايه ألفاظه دهي بمليون ايه 

رعد بابتسامه . 10 مليون 

رحمه كان هيغم عليها بس رعد مسكها .

رعد بخضه .مالك يا حبيبتي في ايه

رحمه ..والله لو بميت جنيه مصري ما انا جيباها 

رعد... هههههههه دي من ألمانيا يا روحي. وصنعها اكبر نحات  ومشهور .. عمر ألفاظه دي 300 سنه 

رحمه بضحك .هههههههه يعني بقالها 300 سنه محصلهاش خدش صغير ..ويجي اخرتها علي أيدي انا 

رعد .هههههههه طيب يلا اطلعي البسي 

رحمه .ازاي ما الفستان انقطع 

رعد بابتسامه. في ثواني يكون في واحد احلا منه. 

رحمه بابتسامه. بجد 

رعد بصلها في عينيها  بحب. بجد.يا روحي 

رحمه انكسفت وعلشان تداري ده قالت بطفوله. جعانه جعانه .

رعد.بضحك .. هههههه طيب طيب اطلعي البسي وهناكل بره 

رحمه بابتسامه. اشطا ..

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

في المدرسه 

زهراء كانت رايحه المدرسه بس لقت أن فيه عربيه سوده وراها بصت وراها لقت اتنين رجاله نزلوا منها ومسكوها 

زهراء بصويت..عاااأاااا. سبوني. يا مامي 

في العربيه 

زهراء مغمين عينيها..ممكن يا اخ انت وهو تسبوني امشي. مش كفايه اختي انخطفت اتخطفونوي انا كمان علي فكره انا نفس الشكل..يعني مينفعش تاخدو حاجتين نفس الشكل. 

الكل. ههههههه 

شخص. تعرفي تسكوتي 

زهراء بصدمه..  الصوت ده مش غريب عليا.  

الشخص . ههههههه طيب خليكي مؤدبه لحد ما نوصل وهتعرفي مين انا 

زهراء بإحباط. أما نشوف اخرتها ايه 

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜🐤💜

عند رحمه .

رحمه نازله من علي الدرج وهي لابسه فستان باللون السلڤر وبيلمع بكم ورقبه ولابسه حجاب نفس الون بس افتح شويه  وكانت جميله اوي رعد تنح في جمالها 

رحمه بابتسامه وهي تسقف قدام وش رعد. هاااااي يا اخ .رحت فين 

رعد بابتسامه خبيثه .ايه الجمال ده 

رحمه بكسوف ووجها احمر. شكرا.  

رعد بابتسامه. شكرا.... العفو يا روحي.... ايه ده 

رحمه بصدمه ..ايه 

رعد بغيره قاتله. روج

رحمه ضمت شفيفها اول ما جاب سيره الروج..رعد انت بتبص فين انت قليل الادب اوي 

رعد بعصبية بينه في صوته.  شيلي الزفت الي خطاه ده 

رحمه الدموع اتجمعت في عينيها..في ايه بقا.  كل شويه تتعصب. وبتخوفني منك..خلاص مش خارجه ..انا طالعه والواحد غلطان اصلا 

رعد وهو يقرب.منها... شيلي الزفت ده بدل ما شيله بطريقتي 

رحمه بعند ..لا 

رعد بعصبية مسك اديها ولفها ورا ظهرها وقربها منه  وطلع منديل وقرب من شفيفها يمسح الروج ورحمه بتبصله بصدمه. 

رعد بابتسامه هو ينظر إلي عيناها.  كده احلا بكتير. انتي جميله من غير حاجه يا روحي ..وبعدين باسها جنب شفيفها بحب كبير بسرعه  وبعد عنها .

رعد بابتسامه. يلا 

رحمه لسه مصدومه. ها 

رعد بابتسامه.  ها ايه.  يلا

رحمه بتوهان. اه اه يلا 

رعد. ههههههه واخدها و  ركبو السياره ومشيو رحمه بتبص علي الطريق كأنها كانت محبوسه ميت سنه بتبص علي الطريق بابتسامه عريضه 

ورعد بيبصلها 

رحمه احنا رايحين فين 

رعد بابتسامه . هتعرفي لم نوصل 

رحمه بابتسامه.. ماشي. ..ورجعت بصت علي الطريق بابتسامه عريضه

بعد مده وصلو لمول كبير 

رحمه احنا جين هنا ليه 

رعد انا اقولك هندخل نجيب شويت حاجات ونخرج 

رحمه بابتسامه. ماشي. ونزلت 

وهم في المول رعد كان بيجيب فستان تاني 

رحمه.  ليه الفستان التاني ما انا لابسه دريس حلو أهو 

رعد بابتسامه . انا حابب اجبلك فستان عندك مانع 

رحمه باستغراب. بس ليه ااتبزير ده. 

رعد بابتسامه..معلش خليها عليا المره دي.  يلا وطلع لفوق لقسم الملابس. 

واحده شغاله في المول.  تأمر بحاجه يا فندم 

رعد . فضيلي الطابق ده كله .

البنت باستغراب. ليه يا فندم. 

رعد . انتي لسه هترغي. فضي الطابق يلا 

البنت. بس يا ...

رعد سأبها ومشي وهو ساحب رحمه وراه. وراح لمفتاح الطوارق الي بيرنو بيه لم يكن في حريق.  والكل انطرب وطلع يجري ورحمه مستغربه منه. انه ازاي يعمل كده 

رحمه . رعد انت مجنون. في ايه اهدي. وبعدين ايه الي عملته ده الناس بتجري علي بعضها 

رعد بصلها بابتسامه ...وهو ساكت. 

وفي لمح البصر كان كل الي في المول كله خرجو ..

رعد لفهد. اتصرف انت بالباقي 

فهد..تمام يا باشا ...وخرج 

رعد سحب رحمه ووقفها قدامه الفساتين.  اختاري 

رحمه بصدمه. اختار ايه وايه الي عملته ده 

رعد ..هتختاري ولا اخترلك  علي زوقي 

رحمه بتظمر طفولي. وبتضرب رجليها في الأرض ... مش هختار حاجه   

رعد قرب منها . واللهي 

رحمه بخوف . اه وبعدين انت بتقرب مني ليه..ابعد لو سمحت 

رعد مسك فستان باللون الاحمر وكان واسع من تحت كأنه فستان الاميرات.  خدي قيسي ده 

رحمه بصدمه. اييييييييييه ....ده مفتوح اوي لا بلاش 

رعد بابتسامه. اولا انا جوزك..ثانيا انا اصلا مش  هسمحلك تطلعي بيه كده..بس قيسي يلا 

رحمه وهي تخبط رجليها في الأرض.  لا يعني لا 

رعد... خلاص البسهولك انا  ..

رحمه اخدت الفستان وجريت لتقيسه. ..خلاص خلاص 

رعد ضحك علي طفولتها .. هههههههه

رحمه بعد فتره خرجت وكانت محاوطه كتفها بايديها.   بكسوف 

رعد انبهر بجمالها راح شال اديها. من علي كتفها.  فكانت جميله اوي فستان احمر وكان فيه حته شيفون عند الكتف والكم.. بس هو كان جميل عليها اوي 

رعد بانبهار. انتي مين 

رحمه بكسوف. في ايه يا بش مهندس سلامة نظرك 

رعد بابتسامه خبيثه..رحمه ما انتي حلوه زي البنات الكيوت أهو 

رحمه بعصبية. حلوه غصب عنك وكيوت برضو 

رعد . هههههههه لا كده رحمه الي حبيتها .

رحمه انكسفت. مش حلو مش عاجبني ..مفتوح قوي

رعد جاب واحد تاني. وكان اسود وفيه لامعا بيضه كان واسع من تحت اوي 

رحمه اخدته وجريت لجوه تجربه

رعد . ههههههه رعد اخد لفه في المكان يشوف اي فستان تاني يكون حلو 

رحمه خرجت. رعد يا رعد رحت فين 

رعد بابتسامه. هنا. وتنح...

رحمه بابتسامه كسوف. متنح كده ليه 

رعد بابتسامه خبيثه. وهو حد يشوف القمر ده ميتنحش..المهم عجبك ده ولا الاولاني

رحمه بكسوف. دا حلو اوي عجبني  

رعد بابتسامه. تمام ومسك اديها..تعالي 

رحمه.  علي فين تاني 

رعد .هنجيب جزمة..تليق علي الفستان 

رحمه .لا انا عايزه كوتش 

رعد بابتسامه . مينفعش فستان قمر وصاحبته قمرين يتلبس عليه كوتش وفضل يبص علي الجزم علشان يلاقي حزمه تليق الي الفستان ..رعد ايه رايك في دي 

رحمه باصه الاتجاه التاني بزعل. 

رعد بابتسامه. خلاص خلاص نجيب الاتنين. ...بس ناخد جزمه الأول 

رحمه . ماشي..اختار انت بقا 

رعد وهو يقعدها علي الكرسي ..اقعدي هنا.  وبعدين نزل علي ركبته يخلعها الكوتش 

رحمه . لا. كده ميسحش. انا هخلغه لواحدي

رعد بصلها ..سيبي ايدي 

رحمه سابت أيده بخوف. ورعد غيرلها الكوتش بجزمه جميله نفس لون الفستان 

رعد بابتسامه. ايه رايك 

رحمه وهي تنط زي الاطفال. جميل جميل. عجبتني اوي 

رعد ضحك علي شكلها.  طيب يلا بينا 

رحمه بهمس. علي فين تاني 

رعد بنفس الهمس. موطيه صوتك ليه

رحمه بهمس. مش عارفه.  ..

رعد. ههههه طيب يلا 

رحمه اقولك علي حاجه 

رعد.  قولي.  

رحمه.  تعرف أن الانسان كان أصله مانجا والمانجا كان أصلها انسان 

رعد ضحك من قلبه. علي تلك المجنونه. ههههههههه والله 

رحمه.  اي نعم. 

رعد مسك اديها وراحت مكان الاكسسوارات

رحمه.  لا انت جتلي في ملعبي..انا الي هنقي 

رعد .اتفضلي 

رحمه فضلت تنقي اكسسوار للفستان. 

رعد بيبص عليها من بعيد 

بعد ما خلصو خرجو ورحمه لبست الدريس الي كانت لبسه 

وصلو لحديقة ملاهي كبيره اوي 

رحمه بصدمه . اوع تقول أننا هندخل الملاهي 

رعد بابتسامه..مش عجباكي نمشي 

رحمه بعصبية. مش عجبني ايه وايه نمشي دي دانا اعتصم هنا والله

رعد بابتسامه.وضحك.هههههه طيب انزلي 

رحمه. نزلت من السياره 

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

في قصر الجارحي 

زهراء لسه مغمين عينيها...حد يفكني بقا 

مروان راح قعد قصادها وفك القطعه السوده الي علي عيونها.  

زهراء بصدمه. انت...ازاي كده ...انت عايز مني ايه ..هتموتني صح 

مروان. هههههه اهدي. بس اموتك ايه 

زهراء. طيب جيبني هنا ليه.  

مروان بليل هتعرفي 

زهراء بصدمه.ايه لسه هقعد هنا لبليل. لا لو سمحت انا امي مش هتقدر تستحمل فقداني انا كمان كفايه اختي 

مروان بيبصلها بابتسامه وبس 

جات سميحه عليهم 

سميحه بصدمه. رحمه 

زهراء بصت لمروان بصدمه دي عارفه اسم اختي. هو في ايه بالظبط 

مروان راح لسميحه وخدها علي جنب..وقلها متقولش حاجه وان دي اخت رحمه التوام ..

سميحه ..دي شبها بالظبط .بس لحظت أن عين رحمه فاتحه شويه عنها 

مروان.  ههههههه 

سميحه .. جيبها ليه دي كمان من كفايه رحمه .ممتهم ممكن يحصلها حاجه 

مروان.  لا متخفيش. مظبط كل حاجه. وكده كده رحمه راجعه بيت انهرضه ..يعني عادي. 

سميحه. ماشي يا ابني 

زهراء.  انا حاسه اني عزول ..ممكن امشي وانتو كملو همس 

سميحه .هههههههه وبهمس لمروان ...نفس الماضيه بتاعت رحمه

مروان بابتسامه.. ايه رايك فيها 

سميحه . اوع تقول انك هتتجوزها 

مروان . هههههه قولي يا رب بس 

سميحه.هههههه  يا رب يا رب 

زهراء بجوع. مادما احنا قاعدين هنا لبليل فأنا حعانه اوي وعايزه اكل.ممكن 

سميحه وهي تقرب منها ههههههههه ممكن اوي ممكن جدا ...

زهراء.  انا اسمي زهراء 

سميحه.بايتسانه.   وانا دادا سميحه 

زهراء بابتسامه..اتشرفت بمعرفتك

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

عند رحمه في الملاهي .

رحمه ..دي دي بليز ....بليز 

رعد بص عليها لقاها بتشاور علي بيت  الرعب.  لا 

رحمه بحزن. علشان خاطري 

رعد بصلها..لا ..خطر عليكي 

رحمه بعيون زي القطط..بليييز يا رعد علشان خاطري 

رعد ..وانا قلت لا 

رحمه خبطت رجليها في الأرض 

رعد بصلها بابتسامه.  تعالي اجيبك شوكالاته 

رحمه ..مش هتعرف تصالحني.حتي لو بايه 

رعد. بابتسامه خبيثه. والله من حتت اعرف اصالحك فأنا أعرف بجد اصالحك...وقرب منها وكان خلاص مفيش مسافه بينهم 

رحمه بتوهان وتوتر ..رعد..ا..ابعد..الناس ..بتبص علينا 

رعد بابتسامه وخدها لحضنه وهو بيضحك علي طفولتها..

رحمه كانت بتبص حوليها لقت حد تعرفه فاستخبت في حضن رعد 

رعد باستغارب .في ايه ... مالك يا روحي 

رحمه بصت تاني لاقته مشي 

رحمه وهي تخرج من حضن رعد..عمو سيد 

رعد باستغراب. مين ده 

رحمه ..عمو سيد ده جارنا لو شافني هيقول لامي وامي اكيد هتفول لعمو ابو ريتاج. وساعتها هيقول للشرطه ودي حاجه اكيده 

رعد بابتسامه..كان عندك الفرصه انك تهربي مهربتيش ليه.  كان ممكن تخليه يشوفك 

رحمه بثقه. علشان انا واثقه فيك مادما قلتلي انك هترجعني يبقا هترجعني ..... وانا مش عايزاك تتحبس 

رعد ضحك علي تلك الطفله.  هههههههههه

رحمه ابتسمت بكسوف..

رعد مسك اديها... طيب يلا تعالي.

رحمه مشيت معاه بابتسامه 

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

في بيت الجارحي

زهراء بابتسامه..ادي يا ستي. امي جبتني انا ورحمه بعد سنه ..من ولادته ريوان 

سميحه.  يعني انتو تلت بنات 

زهراء بابتسامه. ايوه. ريوان ورحمه وانا 

سميحه ربنا يخليكم لبعض يا رب 

زهراء. يا رب. . لم سافرنا مع بابا. كنت هنستقر هناك. بس ماما قالت انها عايزه تنزل علشان هي مش بتحب جو الغربه وكده وخايفه تموت وهي مش علي أرض الوطن.... علشان ماما بتحب مصر اوي ورحمه برضو كانت عايزه تنزل لأنها كان عايزه تقابل ريتاج ...وعايزه تفضل معاها ريتاج دي البيست فريند بتاعت رحمه . فبعد إلحاح كبير علي بابا. وطبعا استعملتني انا ورحمه علشان نتحايل عليه..وافق ونزلنا مصر سنه اتنين تلاته ....واستقرينا هنا انا وماما ورحمه...ولم رحمه اختفت ماما كانت بتلوم نفسها علي أنها السبب في فقدانها. علشان هيا أصرت علي بابا أننا ننزل. تعرفي لحد دلوقتي مقلتلهوش اننا مش لقين رحمه. علشان ميقلهاش أن كل ده بسببها 

مروان وسميحه بيسمعو منها   

سميحه.  طيب ليه مدورتوش عليها

زهراء. بحزن.قلبنا عليها الدنيا ..ملهاش اثر. اختفت 

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

بقلم رحمه أشرف 

غرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
الحادي عشر 
غرام الرعد 💜
عند رحمه ورعد 
في الملاهي 
رحمه بحزن ..يا بش مهندس. علشان خاطري عايزه ادخل دي. 
رعد محبش يزعلها.  تعالي. 
كان بيت رعب من دورين بتدخل من الباب وتخرج من باب تاني  
رعد ورحمه دخلو 
رعد بابتسامه ..انتي كويسه
رحمه بابتسامه عريضه. ايوه. ولكن النور فجأة كفي وظهر نور احمر.  وعيون بتلمع في النور 
رحمه في نفسها. كانت لازم تعملي نفسك قلبك مات يعني 
 رحمه كانت خايفه 
رعد بابتسامه. نرجع. احسن 
رحمه بتحدي. نعم لا يلا يابابا متبقاش قلبك فافي كده. يلا يلا دي لعبه ..هتخاف من لعبه ولم تكمل كلامها الي بشخص بشع المظهر يقف أمامها ..
رحمه بخضه... عاااااااااااا .وجريت لحضن رعد واستخبت فيه 
رعد .هههههههه انا الي قلبي فافي. 
رحمه بدموع. طلعني من هنا بسرعه 
رعد بحنان وهو يحاصر وجهها طول ما انا معاكي اوعي تخافي ... انتي لسه قايله من شويه أنها مجرد لعبه يلا ندور الي  الباب الي بيخرج لبره 
رحمه هزت راسها بايوا ومشيت وهي ماسكه في دراع رعد وكل ما يقبلها حد شكله وحش تصوت ورعد كان بيطمنها ..وصلو عند طريق فيه بابين اختاروا منه ..ومكتوب أنهم لازم كل واحد يدخل في باب لوحده. الباب الاول مكتوب عليه حياه والتاني موووت 
رحمه بصت لرعد بحزن. انا اسفه أنا الي الحيت ندخل
رعد بابتسامه. ولا يهمك يا حبيبتي.  ادخلي انتي من الباب ده. وشاور علي باب موت 
رحمه بخوف. لا ...ده مكتوب عليه موت يعني هلاقي جوه عفريت  كتير ..بعدين مسكت ايد رعد.  انا بخاف منهم اوي يا رعد
رعد خدها في حضنه. متخفيش من حاجه يا قلب رعد. امشي في الطريق. ده. وبعدين طلع تلفونه. وتلفون تاني.  ورن من تلفونه علي التاني. 
رعد. خدي .ده خليه معاكي. ...وادخلي يلا 
رحمه بخوف.   ماشي..وفعلا دخلت باب الموت ورعد دخل باب الحياه 
باب الموت كان مرسوم عليه هياكل عظميه. وباب الحياه مرسوم عليه ورد وحديقه جميله.  (قبل ما تكملو الباب الموت وباب الحياه دي خدعه بتبقا في بيت الرعب بيبقو عارفين انك تختار باب الحياه فا بيخلو ده اشد رعب من الموت    )
رحمه دخلت المكان كان منور نسبيا ومكنش موخيف اوي ..
ام رعد فالغرفه بتاعته كانت مخيفه جدا جدا..بس هو كان لا يبالي سمع صوت رحمه في التلفون 
رحمه ..عرفت منين الاخدعه الي بين البابين 
رعد بابتسامه. عيب عليكي دانتي معاكي  رعد الجارحي 
رحمه.. ههههه لاكن فجأة يطلع قدامها وحش كبير فالتلفون يقع منها وتصرخ.  عاااااااااااا رعد 
رعد انخض عليها ..رحمه. . مكنش فيه حد بيرد. بس سامع  صوت رحمه بتسرخ وبس 
رحمه كانت قاعده علي الارض رجليها مبقتش قادره تشيلها. .وكمان خافت اكتر لأن التلفون وقع منها.... وبعد وقت صغير لقت الي بيحط ايده علي كتفها.  
رحمه. بخضه ..عااااا
رعد خدها في حضنه. هههشششڜ ده .انا رعد
رحمه عيطت جامد وهي خايفه. .. خرجني من هنا علشان خاطري ...خرجني 
(هنقول برضو يا بنات ان الي بتعمله رحمه ده كله غلط وميصحش..ومينفعش تعمله ..)
رعد شالها وخرج ولقت الكل واقف بره بيبص علي الشاشه علشان كان كل حاجه بتحصل جوه بتنعرض علي الشاشه بره  
الكل. 👏👏👏👏
جابو كرسي ورعد قعد رحمه عليه ..
رعد رقع علي ركبته قدامها ومسك اديها..انتي كويسه يا حبيبتي
رحمه هزة راسها بلا زي الأطفال وهي ضامه بقها بحزن. 
رعد مسك اديها وبأسها. انا اسف 
رحمه دموعها نزلت والكل بيبص عليهم بابتسامه 
رحمه سمعت بنات بتتكلم علي رعد 
..شايفه بيعمل علشانها ايه إنما ايه مووز يخربيته
....يا بنتي ما يمكن اخوها الكبير ولا حاجه 
رحمه بصتلهم بعصبية ..لا مش اخويا ده .جوزي..
الكل ضحك..هههههههههههه
البنات انكسفت ومشيت 
رعد وقف وهو مبتسم ..تعالي يلا 
رحمه بعصبية. شيلني 
رعد. ايه 
رحمه بغيره قاتله.. قلت شيلني. 
رعد فعلا شالها ورحمه شورت للكل. ومشيو 
في فندق. 
رحمه واقفه بتبص حوليها مفيش جنس مخلوق ماشي علي الارض فخافت..من رعد 
رعد بصلها وعرف هي بتفكر في ايه ..ايه يا رحمه مالك 
رحمه بخوف. هو مفيش حد هنا ولا ايه 
رعد حب يلعب في أعصابها اكتر. لا انا فضيت المكان كله علشان نبق علي راحتني 
رحمه جه في دماغها ..
التفكير 
رحمه بتعيط... رعد ابعد علشان خاطري 
رعد بيخلع الجاكت ورماه وبعدين بيخلغ القميص بتاع البدله 
رحمه بدموع لاااااا 
في الحقيقه .
رحمه بخوف. لاااااااا
رعد.  هههههههههههه مالك في ايه 
رحمه بدموع وخوف. روحني ...انا عايزه ماما 
رعد بابتسامه وقرب منها. روحي يلا غيري هدومك علشان هنروح مكان كده 
رحمه . البس الفستان يعني 
رعد بابتسامه ..ايوه يلا 
رحمه طيب الغرفه بتاعتي فين 

رعد تعالي اوصلك وشألها ومشي 
قدام باب نزلها 
رحمه باحراج ..احم ..يلا انا هلبس وانزل حاضر 
رعد بضحكه خبيثه.  تحبي اساعدك 
رحمه انكسفت ووجهها احمر .. عيب يا بش مهندس كده انت بقيت قليل الادب اوي 
رعد بابتسامه وهو يقرب منها حيث كانت المسافه بينهم معدومه وهو يضع يده خصرها يقربها منه بابتسامه . من ساعت ما شوفتك وانا بقيت قليل الادب ... يبق قليل الادب معاكي انتي لم بشوفك بحس اني عايز ابوسك أو اخدك في حضني وخبيكي عن الكل 
رحمه انكسفت جامد زقته وجريت للقوضه وقفلت الباب ..رعد ضحك علي كسوفها 
رحمه وجهها احمر خالص.  يالهوي اهدي يا قلبي هو في ايه. ..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في بيت الجارحي 
زهراء قاعده بتسمع كرتون علي الشاشه بتسمع كرتون الأسد الملك 
مروان دخل عليها. بتعملي ايه 
زهراء بابتسامه..بسمع كرتون 
مروان بص علي الشاشه كرتون ايه ده 
زهراء بصدمه ..ايه انت متعرفش كرتون ايه ده 
مروان بابتسامه. لا 
زهراء بصدمه ازاي متعرفش ده كرتون موفاسااااااأ
مروان.. موفاسا مين 
زهراء. لا انت بين عليك مش فاهم. تعالي اسمع كرتون وخلاص 
مروان قعد علي الكنبه بعيد عنها شويه. 
وبيتفرج علي موفاسا.  احد ما جه مشهد قتل موفاسا زهراء عيطت جامد 
مروان باستغراب.  بتعيطي ليه بس 
زهراء بدموع. اسكار الكلب موت موفاسا 
مروان بابتسامه علي جنانها .وفيها ايه ده كرتون 
زهراء. فيها كتير انت مش شايف موفاسا مات ازاي.... والله حرام يموت ده لسه صغير 
مروان ضحك بعدين مسك اديها.  طيب اهدي بقا 
زهراء حست بنفسها فبعدت..
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
عند رحمه
بعد وقت رحمه خرجت وهي في غايه الجمال جميله جدا جدا 
رعد بالنبهار وهو يقرب منها ويمسك ايديها ونبره كلها حب وهمس بصوت رجولي. هو في كده 
رحمه بكسوف ..في ايه 
رعد وهو يبوس ايديها ويبصلها. بحبك اوي يا رحمه 
رحمه انكسفت وبصت الاتجاه التاني..ممكن اعرف هنروح فين 
رعد بابتسامه علي كسوفها .. هنروح مكان هيعجبك..يلا 
رحمه هزة راسها بنعم..ورعد مشي وهو ماسك اديها
علي البحر رحمه كانت مصدومه وبصه البحر بصدمه.  الميه في البحر كانت منوره كائن فيها نجوم صغيره بس كانت جميله اوي اوي. .وكان فيه ورد وشمووع كتير.في كل مكان وافرع نور واكتر من شعله فيها نار وفي الميه فيه حاجه كده شبه المركب بس دي مربعه وملهاش جدران وكمان في فكل زاويه عموود والعمود ده فيه نور ومن فوق متوصل من كل عمود والتاني ستاره قماش صغيره بس شفافه ..كان المكان جميل اوي 
رعد بابتسامه . رحتي فين 
رحمه بانبهار..اوع تقولي أن ده كله ليا انا 
رعد قرب منها وهو يحاصر وجهها..انا ممكن اعمل اي حاجه علشان تكوني مبسوطه ..يا روحي 
رحمه بابتسامه خفيفه. بس عملت كل ده ازاي وانت معايا طول النهار 
رعد بابتسامه .. مش مهم عملت كل ده ازاي المهم عجبك 
رحمه بابتسامه عريضه.. اوي 
رعد بابتسامه وهو يمسك ايديها.. طيب يلا تعالي 
رحمه بخوف. علي فين 
رعد لاحظ خوفها. في ايه
رحمه بخوف. لا بلاش نروح الميه انا بخاف من البحر اوي بلاش 
رعد بابتسامه. ليه مفهوش حاجه تخوف تعالي بس ..دانتي دخلتي بيت الرعب وطلعتي..هتخافي من البحر 
رحمه بخوف شديد..لا علشان خاطري بلاش انا خايفه. بعدين مشوفتش أفلام الرعب ..اكتريتها بتبقي في البحر. بيكون فيه سمك صغير كده بياكل الناس. علشان خاطري بلاش 
رعد بضحك.هههههههه..تعالي يا حبيبتي بلاش خوف وبعدين ده كله خيال. يلا بس 
رحمه واقفه مكانها وخايفه 
رعد قرب منها وشالها ومشي بيها لعند البحر 
رحمه بخفوض..علشان خاطري نزلني انا خايفه اوي 
رعد بابتسامه..عيب عليكي تخافي وانا موجود 
رحمه بابتسامه..يعني هو لو طلعلي السمك ده أنت هتعرف تعمل حاجه..
رعد .هههههههه علي فكره احنا في البحر 
رحمه بصت حوليها فعلا رعد واقف في المئه وهي علي أيده بخوف اتشعبطت في رقبته ..لا لا لا طلعني 
رعد ضحك علي تلك الصغيره. .ههههههههه ورفعها علي القارب الصغير. وطلع وراها وهو ميت ضحك 
رحمه بزعل. انت بتضحك علي ايه 
رعد بابتسامه وهو وقربها منه ويقعدها في حضنه ... طفله 
رحمه بغيظ ..انا مش طفله يا بش مهندس
رعد بهدوء ..ممكن بلاش بش مهندس دي. اسمي رعد 
رحمه بخفوض.بس مينعش يا بش مهندس
رعد بصله ..بتعصب مبحبش اعيد كلامي تاني 
رحمه بخوف خلاص خلاص رعد حلو كده 
رعد. بابتسامه ..اوي 
رحمه بغيظ.برضو انا مش طفله 
رعد وهو يضع يده علي خدها ويقرب منها ويشتم ريحتها فهو أصبح مدمن يشم ريحتها .. بس بالنسبالي طفله يا رحمه بالنسبه ليا انت طفله اوي 
رحمه بكسوف... ليه هو انت عندك كام سنه 
رعد بابتسامه .. 30 سنه 
رحمه بصتله بصدمه.  ايه. وفضلت تبص علي وجهه وتتفحص جسمه ووجهه.  مش بين ليه 
رعد ضحك. هههههههههه .اهدي. انا عندي 30 سنه وانتي 1٨ يعني انا كبير عند ياما ..بيجي 12 سنه ... فانتي بالنسبالي طفله ... رحمه انتي بقيتي كل عيلتي. امي وابويا واختي وبنتي ومراتي وبعدين بص لعنيها... والبنت. الوحيده الي دخلت قلب رعد الجارحي اوعي تبعدي عني يا رحمه 
رحمه انكسفت ووجها احمر اوي وبعدين قالت بهمس.  رعد 
رعد وهو ينظر إلي شفتيها ويقرب منهم بهدوء .. قلب رعد 
رحمه بهدوء . انا جعانه
رعد الي خلاص كان هيوصل لشفيفها بصلها بصدمه.  ايه 
رحمه ابتسمت بكسوف. بجد جعانه اوي 
رعد خرج تلفونه ورن علي حد .ايوه دلوقتي. ...وفصل 
رحمه.  ايه 
رعد ...5 دقائق. ..ويكون الاكل هنا 
رحمه بابتسامه. ماشي. اقولك علي حاجه بس متضحكش عليا  
رعد بابتسامه. حاضر مش هضحك قولي 
رحمه بهمس . احكيلي حدوته ممكن 
رعد ضحك.ههههههههه
رحمه بزعل. قلت بلاش تضحك 
رعد بابتسامه خلاص اهدي انا مش بضحك عليكي ...
رحمه . امال 
رعد بابتسامه وهو بيضحك.هههه بضحك علي نفسي. بقا أنا رعد الجارحي احكي حوديت 
رحمه بطفوله..وبرائه . ليه هو انت مش بتعرف تحكي حوديت
رعد شدها تيجي في حضنه ..لا بعرف تعالي 
رحمه وهي منتبهه. قولي 
رعد بابتسامه وهو ينظر لعيونها ..كان يا مكان ..في بحر كبير 
رحمه بخوف.  لا دي حدوته تخوف اوع. 
رعد نام علي ظهره وهو بيضحك . ههههههههههههههه . 
رحمه بيبصله وهو بيضحك ورعد باصص للنجوم  الي في السما 
رعد وهو يبصلها وهو لسه نايم علي ظهره . مش ملاحظه ان القمر مش في السما 
رحمه بصت فوق.  اه فعلا ..
رعد بحب وهو يمسك ايديها ... مش موجود علشان انتي موجوده .. .وراح غمزلها 
رحمه انكسفت . وضربته علي صدره
رعد بابتسامه. اااااه. ههههه 
وشويه وجه واحده بالاكل ..وحطت الاكل ومشيت ورحمه قاعده تاكل 
رحمه وهي بتاكل ... مش هتاكل 
رعد وهو يبصلها بحب.. هز رأسه بلا 
رحمه بابتسامه. شبعان 
رعد وهو بيبصلها بابتسامه هز رأسه بلا 
رحمه بإحباط ..يوووه يعني انت شبعان ولا جعان 
رعد قرب وجهه من وجهها وابتسامه خبيثه..جعان بس جعان حاجه تانيه 
رحمه ببرائه. حاجه ايه يعني وانا اجيبلك 
رعد ضحك علي برأتها..هههههه كملي اكلك يا حبيتي 
رحمه ماشي وفضلت تاكل ورعد بيبصلها بابتسامه 
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في بيت الجارحي 
زهراء مش عارفه تعمل ايه قاعده زهقانه 
مروان . مالك 
زهراء. زهقانه مش لاقيه حاجه اعملها 
مروان بابتسامه. هتعملي ايه 
زهراء بصتلع بابتسامه.  تعالي نلعب 
مروان بابتسامه . نلعب ايه
زهراء وهي تقعد وتربع رجليها.  بس انا اسكار وانت سيمبا تمام 
مروان بابتسامه . تمام 
زهراء وهي حاجه لديها علي كتف مروان.  هقولك علي سر خطييييييييير....انا قتلت موفاسااااااأاااا ها ها ها (ضحكه شريره )
مروان وهو يلعب معاها..اييييه؟!! قاتل
زهراء بتمثيل ..سمبا ...ارجوك..
مروان بتمثيل ..قولهم الحقيقة 
زهراء . الحقيقه الحقيقه ديما نسبيه: سمبا اكيد مش هتقتل عمك العجوز.
مروان . قلهم الحقيقه .
زهراء . خلاص خلاص. انا الي قتلت موفاسا 
مروان هو يقرب منها وبهمس. عالي صوتك
زهراء بصوت عالي.  انت الي قتلت موفاسااااااا
مروان وزهراء ضحكو كتير اوي 
مروان بيبص علي زهراء وهي بتضحك 
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
عند رحمه ورعد نايمين جنب بعض وباصين للسما 
رحمه.  بش مهندس ..قصدي رعد .
رعد بصلها. روح رعد 
رحمه بابتسامه. عايزه اطلب منك طلب
رعد بابتسامه.  انتي تأمري قولي 
رحمه عايزه اسمع كرتون نيمو 
رعد ضحك. ههههههه.انا متجوز طفله 
رحمه ..رعد انا مش طفله وبعدين انا عايزه اسمع كرتون نيموو حالا بالا 
رعد ضحك وطلع تلفونه وفتح يوتيوب وجبلها كرتون نيمو ..ورحمه بتسمع الكرتون وهي بتضحك علي جنان دوري 
رحمه وهي تبص علي رعد. اقولك علي حاجه 
رعد قولي .
رحمه بابتسامه بابتسامه انا بحس أن دوري دي شبهي اوي في كل حاجه ..زي مثلا هي مجنونه اوي وانا كده وهي بتنسي بسرعه وانا برضو في حجات بنساها
رعد بيبصلها بابتسامه.  وايه كمان 
رحمه بابتسامه. وكمان قابلت بابا نيمو وحبته مع انهم مختلفين اوي ازا كان في نوع السمكه او الطبع فهو هادي جدا ومش بيحب المشاكل ام هي فمجنونه اوي
رعد  كان بيبصلها بحب كبير وهو مبتسم علي الي هي بتقوله 
رحمه بتسمع دوري لحد ما جه مشهد أنهم يتفرقو 
المشهد 
دوري 
استني
ارجوك متمشيش
أنا محدش فضل معايا كتير زيك كده 
ولو مشيت
اصل انا يفتكر حجات كتير جدا وانا معاك
بص
بيشرمر اتنين واربعين
اتنين واربعين
اهي علي طرف لساني 
علشان انا
انا
لم بشوفك
وببصلك
بحس بأمان
ارجوك
مش
عايزه الشعور ده يضيع مني
مش عايزه انسي
النسيان يا دوري هو دوايا
ومشي وسابها
رحمه كانت بتبكي علي زعل دوري 
رعد يصلها بصدمه كبيره وبيبص التلفون وبيرجع يبصلها
رحمه بدموع. بابا نيمو ساب دوري لوحدها 
رعد ابتسم علي طفولتها وخدها في حضنه . طيب اهدي. مش هي بتضيع واقته .. ومش فاكره حاجه. وواخده كل حاجه جنون ...فلازم يسبها علشان لازم يلاقي ابنه 
رحمه بدموع وحزن ...بس هيا بتحبه ..ومش عايزاه يمشي ويسبها. علشان هيا بتحس معاه بالأمان 
رعد وهو يبوس اديها..بس هو عنده وجهت نظر برضو ...وبعدين مش هيا هتعيش لوحدها 
رحمه طلعت من حضنه.وقالت بعصبيه.  لا هيرجعو وهيعيشو مع بعض علي فكره 
رعد بضحك..ما انتي عارفه أهو أنهم هيرجعو ليه بتعيطي 
رحمه بابتسامه خفيفه..علشان دوري زعلت ..
رعد جاله تلفون من مروان...
مروان.  انت فين يا رعد. جبت زهراء زي ما قلتلي...وهيا مش راضيه تقعد اكتر من كده.  
رعد بابتسامه وهو باصص رحمه الي بتعيط وباصه للتلفون بتسمع كرتون. ..خلاص جي هو. ..
مروان. طيب متتاخرش..وفصل
رعد بابتسامه ..يلا نمشي 
رحمه بابتسامه.  هنروح
رعد بحزن بس مداريه بابتسامه ..ايوه يلا 
رحمه ماشي. 
رعد نزل في البحر وقرب من رحمه وشالها.
رحمه بتبص علي رعد وعارفه أنه حزين علشان هتمشي راحت بحركه عفويه بايسه خده ورعد بصلها بصدمه..
رحمه بكسوف من الي عملته. شكرا ..علي كل ده بجد فرحت اوي من قلبي 
رعد ابتسم ابتسامه خفيفه وخرج بيها علي الشط
في الفندق رحمه غيرت هدومها للدرس الي كانت لبساه
ونزلت .
رحمه يلا
رعد ..يلا 
طول الطريق الاتنين ساكتين ووصلوا للقصر 
رعد بصلها بوجه خالي من المشاعر ..يلا 
رحمه بابتسامه..يلا 
رحمه اول ما حطت رجليها في البيت حست وكان زهراء موجوده وزهراء كانت بتقول لمروان أنها عايزه تمشي وفي نص الكلام حست برحمه 
رحمه الدموع اتجمعت في عينيها وبصت رعد..انت جبت زهراء 
رعد هز رأسه بايوه..ادخلي شوفيها 
رحمه  دخلت لجوه وشافت زهراء بتزعق مع مروان علشان عايزه تمشي 
زهراء . بطل برود بقا.سبني امشي علشان ماما زمانها قلقانه عليا
رحمه بدموع. زهراء 
زهراء بصت وراها بصدمه كبيره .رحمه انتي بتعملي ايه هنا 
زهراء جريت عليها وحضنهتها
رحمه وهي تحضن اختها. ودموعها نزلت  وحشتيني اوي
زهراء بدمووع هي كمان . ليه سبتيني ومشيتي
رحمه وهي لسه حضناها. والله غصب عني يا حبيبتي انا لو عليا مش عايزه اسيبك ابدأ بس غصب عني 
زهراء وهي تفك نفسها من ايديها.واتكلمت بعصبيه... انتي كنتي فين انتي عارفه ماما عامله ايه دي مبتكلش ومبطلتش عياط وبابا كل يوم بيسأل عليكي ونقله انك نايمه
رحمه بدمووع. انا اسفه
زهراء بعصبية. اسفه اسفه علي ايه. وبعدين حضرتك هنا عايشه حياتك واحنا كل يوم بنموت عليكي ..وانتي ..قاعده هنا ..وقالت بزعيق. ايه الي انتي لبسه ده وجيه مع الاخ ده من بره كنتي فيه. .... انتي عارفه ماما مقلتش لبابا اي حاجه علي الي حصل علشان بابا لو عرف هيقلب الدنيا عليكي. وساعتها هيلوم امك علشان هيا الي طلبت ننزل مصر... مع انك الي طلبتي ننزل...وقاعده في بيت فيه اتنين رجاله
رحمه اتعصبت وضربتها بالقلم . سكتلك  علشان عارفه انك مصدومه بس تيجي علي هدوس علي قلبي الي ما صدق حس بيكي واضربك ....انتي اكتر واحده عارفه اني لو بايدي أخرج من المكان ده كنت خرجت لو كان بايدي اجيلك كنت جيت
زهراء. بدموع وانهيار ..ايوه ايوه مهو بين بالي لبساه والي حطاه في وشك ...وسبتها وخرجت بره القصر كله 
رعد شاور مروان يروح وراها ..
رحمه قعدت علي الارض وهي بتعيط ...
رعد راح قعد جنبها... ممكن تهدي 
رحمه بصتله..ده كله بسببك انت.... 
رعد بصلها بوجه خالي من المشاعر ..
رحمه وهي تضرب في صدره. اول مره ابعد عنها كل ده. واول مره هي تجرح مشاعري كده واول مره امد ايدي عليها وكل ده بسببك انتي بسببك يا بش مهندس
رعد مسك اديها الي بتزق فيه وباسهم وقال بهمس..انا اسف 
رحمه انهارت وحضنته وهي بتعيط 
رعد بأس شعرها . انا اسف يا حبيبتي 
عند زهراء ماشيه تكلم نفسها بعصبية. 
زهراء بعصبيه. متخلفه متخلفه اوي ... كان لازم اعمل كده .يعني هتلقيها زعلت. انا قلبي وجعني عليها يا ربي ...بس برضو هي 
الي استفزتني برضو يووووه اسكتي يا بنتي وروحي اصلحها...لفت زهراء لقت مروان في وشها وهو بيضحك علي جنانها 
زهراء بخضه..عااااا يا ماما .في ايه يا عم انت تربطني
مروان بضحك. مش عيب واحده عسل تقول يا عم 
زهراء انكسفت . احم..جي ليه 
مروان بابتسامه. علي فكره انتي ظلمتي اختك 
زهراء بعصبية. انت مشوفتش هي كانت لابسه ايه وجيه معاه من بره وعادي خالص ..ولا كان فيه زفت اخت ليها قلقانه عليه وخايفه يكون حصلها حاجه ...وام مبطلتش عياط عليها. عيزني اقولها ايه.  اقولها اهلا يا حبيييييييبتي..عامله ايه وحشتني تعالي ارجعي البيت بعد الي عملتيه 
قطع سير كلامها قبلة مروان لي أيدها 
زهراء بصدمه .أن ..انت...انت 
مروان بابتسامه.  علي فكره رحمه حصل معاها حجات انتي متعرفيهاش ....وووووو حكلها حصل مع رحمه ايه وليه صابره علي القعاد هناك في البيت ده 

💜💜💜❤️❤️❤️💜💜💜❤️❤️❤️
في بيت الجارحي 
رعد واخد رحمه في حضنه كأنه مش عايز يسيبها..خلاص بقا يا روحي اهدي 
رحمه بعدت عنه بعصبية... خرجني من هنا انا مش عايزه اقعد هنا .... وانسي انك تعرفني ...ساكت ليه بقولك سبني امشي كفايه الي حصلي بسببك انت..
رعد كان بيبصلها ومكنش في اي رأكشن علي وجهه ...
رحمه بعصبية من بروده .... هو في كده ياخي بقولك طلعني من هنا ... وبطل برودك ده 
رعد قام وقف ووقفها وبوجه خالي من المشاعر ... الي تحبيه يا رحمه الباب مفتوح أهو ... اخرجي ...لو حابه .... مش هغصبك تقعدي هنا. 
رحمه بصاله بصدمه وبعدين بصت علي الباب لقت زهراء داخله منه تاني 
رحمه جريت عليها وحضنتها..والله ما كان قصدي ازعلك انا اسفه ...
زهراء وهي تحضنها. طيب خلاص اهدي. مفيش حاجه. 
رحمه خرجت من حضن زهراء .ووجهت كلامها لرعد ممكن امشي مع اختي بقا ولا في حاجه تانيه 
رعد .بوجه خالي من المشاعر.لاكن كان يشعر وكان قلبه يدخل فهي خنجر حاد . مروان وصلهم 
مروان. حاضر انا هشغل العربيه.
رحمه ماشي وانا هغير لبسي ده. .
رحمه وهي تكلم زهراء. روحي يا حبيبتي اطلعي وانا جيه وراكي 
زهراء. حاضر 
زهراء خرجت 
ورحمه طلعت لبست هدومها الي كانت حاسه بيها. وخرجت 
رحمه بصوت عالي . دادا سميحه يا دادا
سميحه. نعم يا حبيبتي 
رحمه. وهي تحضنها. انا كنت عايزه اشوفك قبل ممشى 
سميحه. يا حبيبتي والله هتوحشيني
رحمه. وانتي كمان...بعدها قالت بتوتر... رعد فين
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
بقلم رحمه أشرف

#غرام_الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت الثاني عشر 💜🌸
رحمه. وانتي كمان ... بعدها قالت بتوتر ... رعد فين
سميحه بابتسامه... في المكتب 
رحمه..بابتسامه.. طيب قليله اني عايزه اشوفه 
سميحه. حاضر.... ودخلت لرعد 
سميحه.بابتسامه حنون.. يا ابني رحمه عايزه تشوفك 
رعد بتسرع. دخليها 
سميحه. ادخلي يا بنتي
رحمه دخلت.
رعد هو يقوم من مكانه. تعالي يا رحمه انتي عايزه حاجه
رحمه بتوتر وهي مش فاهمه هي ليه عايزه تشوفه قبل متمشي أو عايزه تتأسف علي الي قلته .... لا كنت عايزه اسلم عليك قبل ممشى واعتزر علي الي حصل مني. انا بحد مكنش قصدي انا اسفه 
رعد قرب منها ومسك ايديها ...اولا متتاسفيش تاني مش عايز اسمع منك اسف تاني ماشي يا رحمه 
رحمه هزت راسها بلا 
رعد مسك اديها ..هتوحشيني اوي يا رحمه 
رحمه في نفسها. جلبي هيقف جلبي ...اهدي يا جلبي ......هو فيه كده يا خي ... يخربيت حلوتك 
رعد بابتسامه زادته جمال فوق جماله..رحتي فين 
رحمه بانتباه..ها لا ولا حاجه يلا انا ماشيه 
رعد قرب منها وحضنها. خلي بالك من نفسك..وبلاش جنان ولماضه 
رحمه وهي تخرج من حضنه .اولا انا مش مجنونه. وده حاجه معروفه اصلا.ثانيا انا مش لمضه برضو ..
رعد كان بيبصلها بابتسامه وبس علي وجهها الاحمر من شددت العصبيه وده زادها جمال فوق جمالها ...
رحمه بخجل من نظرته ليها ..احم. سلام بقا 
رعد ابسم ابتسامه عريضه علي خجلها...خلي بالك من نفسك يا عاقله 
رحمه في نفسها. يا عم هو انت هتفضل تخطف قلبي كده كتير....... اهدي يا قلبي. ...ثم قالت بصوت مسموع.  حاضر. 
رعد بابتسامه باهته علي فراقها. باي
رحمه خرجت ورعد قعد مكانه حزين
رحمه خرجت لقت زهراء واقفه ومروان في العربيه 
رحمه وهي تكلم زهراء. يلا نمشي 
زهراء. يلا 
رحمه وزهراء... دخلوو العربيه 
زهراء وهي تكلم مروان... احم انا اسفه على الي حصل 
مروان بابتسامه ... مفيش مشكله حصل خير 
رحمه..بخوف ... انا هروح 
زهراء..باستغراب .... ايوه ليه بتقولي كده 
رحمه بتفهم ... يا غبيه قصدي لم ماما تشوفني وتسألني هقلها ايه 
زهراء. صح هنقول ايه 
مروان. قليلها الي حصل 
رحمه بتسرع. لا لا هتقلك اكتر ...وممكن تحبسني في البيت او تقرر اننا نسافر لبابا 
مروان. طيب هتقولي ايه 
زهراء بخبث . انا عارفه هنقول ايه 
رحمه بتسرع.ها ها  ايه قولي 
زهراء. هنقول انك كنتي ريحه المشوار الي قلتي عليه وانتي ماشيه عربيه خبطتك وعبتي عن الوعي ولم فقتي كنتي محجوزه في مستشفى. ولم صحيتي كليا  رنيتي عليا وانا جيت اخدتك 
رحمه وهي تبوس خدها .. برافوو عليكي يا قلبي 
زهراء.بضحك .. هههههه خلاص بقاا يا ختي 
مروان.بنظرة اعجاب .. فكره حلوه 
زهراء. بكسوف. شكراا 
رحمه وزهراء وصلوو للبيت 
رحمه. يلا 
زهراء. يلا 
مروان. خلو بالكم من نفسكم
رحمه.. تعالي 
مروان. لا مينفعش 
رحمه. ليه بس تعالي 
مروان. مش هين...
زهراء وهي تقاطع كلامه. خلاص بقاا انزل معانا 
مروان حس انه طاير من الفرحه ... حاضر 
رحمه. ياعيني يا عيني 
زهراء. يلا ننزل
رحمه يلا 
رحمه خرجت وزهراء ومروان 
رحمه وزهراء ومروان وصلوو للبيت وزهراء خبتط على الباب 
الام وهي تفتح تنصدم برحمه تحضنها. رحمه يا حبيبتي كنتي فين با حبيبتي 
رحمه بدموع. وحشتيني اوي يا ماما 
الام بدموع. كنتي فين كنت همووت عليكي 
رحمه بدموع وهي حضناها..بعيد الشر عليكي يا ماما وحشتيني اوي يا سوسو 
زهراء. طيب ندخل الأول 
ألام.ايوه ادخلوو يا حبيبي
زهراء. ماما ده مروان هو الي ساعد رحمه 
الام وهي تقعد ورحمه في حضنها . سعتها ازاي 
زهراء وهي تبص على مروان. اصل رحمه لم كانت ريحه المشوار الي قلتلك عليه عربيه خبطتها بس جيت سليمه وكان مغم عليها وراحت المستشفى ولم فاقت و اتعافت كليا  قالت للبش مهندس مروان يرن عليا ورنت عليا انا رحت جبتها 
الام وهي تحضن رحمه. الف السلامة  علي بنتي القمر... وقعتي قلبي يا رحمه
رحمه حضنت امها. انتي وحشتيني اوي 
الام باست جبينها وهي تكلم مروان. اقعد يا ابني 
مروان وهو يقعد وزهراء جنب امها 
الام.وهي لسه حاضنه رحمه..  شكراا لأنك سعدت بنتي 
مروان بابتسامه. حصل خير المهم هي تكون بخير 
زهراء بدموع ... ايه يا ماما هتستني مسكه فيها كده 
الام. بضحك بين دموعها .. ههههههههه ايوه هي وحشتني 
زهراء. طيب سبيها وقومي اعمليلها اكل هي جعانه
ألام بابتسامه.. حاضر 
الام سبت رحمه ودخلت 
رحمه. ليه قلتلها تعمل اكل انا مش جعان رعد  غصب عليا واكلني 
زهراء وهي تضربها على دماغها.. يا غبيه انتي مش كنتي في المستشفى ولازم تتغزي
مروان بابتسامه.. كلامها صح 
رحمه. احم ايوه بس انا هكل ازاي 
زهراء بابتسامه ... كلي وانا هاكلك بيدي 
رحمه بابتسامه. خلاص هاكل
مروان وهو يقوم. يلا انا لازم امشي 
رحمه بالحاح. لا خليك اتعشاا معانا 
مروان. لا معلش يوم تاني 
رحمه وهي تكلم زهراء. متقليله حاجه يا زهراء 
زهراء انكسفت وودت وشها للاتجاه التاني. لو عايز يقعد يقعد 
رحمه. بغيظ ..اسكتي سدى الدبش ده 
مروان ابتسم عليها وعلي كسوفها. يلا انا ماشي 
رحمه. لا خليك اتعشاا معانا.
مروان بابتسامه . يوم تاني بقا
رحمه بإحباط . خلاص ماشي براحتك . وقامت تطلعه للباب
مروان بابتسامه. يلا خلي بالك من نفسك 
رحمه بابتسامه ... حاضر...سلملي على دادا
مروان.بابتسامه وغمزه..دادا بس 
رحمه باحراج .الله امال هيكون مين تاني 
مروان بابتسامه. رعد مثلا علي العموم  حاضر.....  وقال باحراج .انا عايز اعرف حجات على زهراء
رحمه بغمزه.. ليه 
مروان بابتسامه. خليها بعدين.  بس عايز اعرف حجات معينه كده 
رحمه بابتسامه . اديني رقمك وانا هكلمك واحكيلك
مروان. ..........010
رحمه بابتسامه ..خلاص هبق ارن عليك لم اهدي ماما والأمور تهدأ 
مروان بابتسامه. ماشي يلا باي 
رحمه. باي 
مروان مشا
رحمه وهي تنظر إلى زهراء. ينفع دكان ناقص تقليله غور من هنا 
زهراء جريت عليها وحضنتها
رحمه. مالك 
زهراء. خايفه ينعاد الي حصل 
رحمه وهي تحضنها. متخافيش مروان بين من عنيه بيحبك
زهراء. مانا شايفه كده حاسه أنه بيحاول يكسر حاجز الخوف الي عندي 
رحمه بابتسامه. خلاص خليه يحاول بس لمى لسانك
زهراء.بخوف .. ماشي يلا احكيلي على الي حصل معاكي هناك 
رحمه. لم ناكل الأول وندخل هحكيلك 
الام. يلا العشا جاهز..... امال فين مروان 
رحمه.بابتسامه ..مشي عنده مشوار 
الام.بزعل .. مش كان يتعشاا معانا 
زهراء بنرفزه. خلاص ياماما هو مشي هنمسك فيه يعني
الام. انتي مالك يا بت
زهراء بتوهان . جعانه يلا ناكل
الام. يلا كلو ونامو على طول 
رحمه. حاضر 
الام ..ياريتك كنتي انخطفتي من زمان 
رحمه باستغراب. ليه بقا أن شاءالله
الام بأبتسامه بقيتي تقولي حاضر ونعم ولسانك مبقاش طويل يا بنت طارق 
رحمه بابتسامه.. وحياتك ي سوسو رجعتلك زمن المرقعه راح 
الام .ال ايه 
زهراء بابتسامه. المرقعه 
الام ..اقعدي كلي ربنا يصبرني عليكي 
اكل .ههههههه
رحمه وزهراء أكلوا ودخلو الاوضه علشان ينامو
زهراء وهي تقعد جنب رحمه على السرير. يلا احكي 
رحمه بابتسامه. احكي ايه ولا ايه  يا زهراء 
زهراء بابتسامه. طيب احكيلي كل حاجه 
رحمه سكتت شويه وقعدت تحكي من اول لم انخطفت لحد دلوقتي وأنها اتجوزت رعد وكووول حاجه 
زهراء بصدمه. ايييه انتي اتجوزتيه عرفي 
رحمه بخضه. وطي صوتك ماما تسمعك 
زهراء بتعصيب. والله انك قليلت الادب  انتي يا حيوانه ازاي تمضي على حاجه زي دي انتي عارفه انتي عملتي ايه ده عرفي يا رحمه عارفه يعني ايه. أنا لازم اقول لماما 
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
بقلم رحمه أشرف 
#غرام_الرعد
الفصل الثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر من هنا

تعليقات

التنقل السريع