القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرام الرعد الفصل ال 26 و 27 و 28 بقلم رحمه اشرف ريري

رواية غرام الرعد الفصل ال 26 و 27 و 28 بقلم رحمه اشرف ريري 

رواية غرام الرعد الفصل ال 26 و 27 و 28 بقلم رحمه اشرف ريري


البارت 26 ❤️✨

بره اوضه رعد ورحمه

زهراء بخوف.. يا ماما الدكتوره قالت محدش يدخلها

الام بإصرار.. لا انا ها دخلها ودلوقتي 

زهراء غمزت لريوان وهي فهمت ان رعد جوا

ريوان بتوتر ...ايوه يا امي الدكتوره لسه  قايله دلوقتي أن محدش يدخلها 

زهراء. اتسحبت من غير مامتها متاخد بالها. ودخلت لقت رعد قاعد علي الكنبه و مغمض عنيه 

زهراء. رعد.... رعد..

رعد وهو يفتح عيونه الرمادي... نعم.. زهراء في حاجه 

زهراء بتوتر وخوف .. ماما بره وعايزه تدخل لرحمه.

رعد قام من على الكنبه. طيب روحي انتي ليها وانا هحاول اطلع من هنا 

زهراء. ماشي..وخرجت

رعد بص على رحمه لقاها نايمه قرب منها وقال بهمس قريب من أذنها . صباح الورد  يا روحي وبصلها وهو مبتسم بعدين 

 حاول يطلع بس من لاقي حته يروح فيها بعدين لقا مروان بينادي له من الشباك من بره

مروان بهمس . رعد... رعد

رعد وهو ينظر  وراءه . مروان.

مروان وهو بيشاور له.. تعالي.. من هنا

رعد اتجه لمروان.. وخرج من الشباك بعد ما القا نظره اخيرا لحبيبته 

دخل الام لرحمه.... الي كانت نايمه باستسلام

ساره بدموع...هي كويسه طيب الدكتورة قالت ايه .. 

زهراء بابتسامه... اهدي يا سوسو هي بخير الدكتوره قالت إنها كويسه وتقدر تخرج بكره بالكتير .. 

رحمه صحيت وهي تتلملم في الفراش .. صباح الخير يا جماعه 

سوسو .. قولي مساء الخير مش صباح 

رحمه بضحك... سوسو والله ليكي واحشه يا سوسو.  فينك اوليه من زمان.  محدش بيشوفك ليه 

الاكل ..هههههههه

الام . كان لازم السكينه تيجي في لسانك .. يا ام لسان ونص 

رحمه بضحك .بعدين بعدين. العتاب بعدين. تعالي هاتي حضن .  اوليه وحشاني. 

الام وهي تحضنها .. وحشتني طولة لسانك اوي يا مزغوده 

رحمه بضحك.. قلب الأم يا بنتي هتعملي ايه بقا 

الكل... هههههههههه 

بعد مده رحمه بتفتح تلفونها لقت يجي اكتر من 50 مكالمه من ريتاج انخضت 


رحمه بخضه..يا لهوي..54 مكالمه .  من ريتاج.   اكيد في حاجه .. ..معاكي رصيد يا زهراء .. 

زهراء . تلفوني في الاوضه التانيه. هقوم اجيبه 

رحمه بتسرع. ماشي بس بسرعه .. 

زهراء خرجت لقت مروان ورعد بره .. 

زهراء . عدت علي خير .... 

رعد لمروان ..انا هروح علي البيت اغير هدومي . واطلع علي الشركه خليك معاهم 

مروان بابتسامه.. اشطا 

زهراء جابت التلفون وطلعت ... 

رحمه بتسرع ...هاتي ... و رنت علي ريتاج 

ريتاج . الو زهراء ..رحمه فين برن عليها تلفونها مغلق ليه 

رحمه بتوتر وضحك . لو حلفتلك وقلت اني في المستشفى ها تصدقيني

ريتاج بدموع.. ليه ..مالك حصلك حاجه 

رحمه بصت للكل بابتسامه .. لا يا حبيبتي كويسه الحمد لله 

ريتاج بدموع. امي عايزه تخليني انخطب لواحد مش عايزاه.. غصب للمره التاني . 

رحمه بهدوء.   وانتي قلتي ايه 

ريتاج بدموع.. اعمل ايه بس يا رحمه يعني... هقعد معاه وأشوف 

رحمه بعصبية خفيفه.   وهترضي تتجوزي واحد مش بتحبيه يا حيوانه 

ريتاج بانهيار .. اعمل ايه قوليلي اعمل ايه وانا هعمل 

رحمه بابتسامه خبيثه ... نطفشه 

ريتاج بصدمه.  ايه دي امي ممكن تدفني بالحياه لو عرفت 

رحمه بابتسامه ثقه. لا سيبي امك عليا انا .... اشطا.   انا هخرج من المستشفى دلوقتي .. حالا انا اصلا مش بحب جو المستشفيات .. تمام.  قولي لامك انك جايه عندي .. وتعالي 

ريتاج بتوتر وبعض الضحك .. ما امي قالت اني مكلمكيش تاني 

رحمه بعصبية. اقتلي امك و انزلي 

ريتاج ..هههههههه رحمه عيب دي ماما 

رحمه بعصبية. طيب اقفلي ياختي اقفلي.... بت انتي بيستي..يعني اختي. يعني نصي التاني. وحياتك ما هخليكي تتجوزيه . وتوريني بقا امك هتعمل ايه ..سلام 

ريتاج بضحك. ابو الصحاب يا جامد انت 

رحمه بغرور... دي اقل حاجه عندنا .. وفصلت 

الام باستغراب. في ايه يا بت.  وايه الي اقتلي امك و انزلي دي 

رحمه بزهق... أم ريتاج عايزه تجوزها واحد مبتحبوش .. وريتاج بتعيط .. وقال ايه .  متكلميش رحمه تاني. احيه يا ابو سوسو احيه 

الام ضربتها علي خدها براحه ... بت احترمي نفسك 

رحمه بوجع..اااااه يا ماما. يعني عيزاني اعمل ايه .... ريتاج دي بيستي يا ناس.   بيستي 

زهراء . طيب هتعملي ايه 

رحمه بابتسامه شريره... الاول عايزه اطلع من المستشفى ..حالا بالا 

ريوان. ناويه علي ايه. الوليه المره الي فاتت جالها جلطه منك .. هتعملي فيها ايه 

رحمه باستفسار وضحك. . هو انا جبتلها السكر 

زهراء وريوان.  لا 

رحمه بابتسامه..يبقا اجبهولها 

الكل..هههههههه 

وفعلا رحمه خرجت من المستشفى هي وزهراء وريوان والام

بعد يومين من خروج رحمه من المستشفى .. بدأت تخف تدريجيا .. مع العلاج . لاكن لا تزال تضع شاش معقم لجرح و رعد مستني عيد ميلادها بفارغ الصبر وغير أن الشركه فيها شوية لغبطه وهو انشغل بيها ونسي موضوع أنه يروح لمامت رحمه ..... ام زهراء ومروان ف عايشين احلا قصة حب... ومراد. بيحاول يشوف ريوان بس الظروف بتبعد بينهم 

في يوم الي ريتاج تشوف العريس فيه 

دق دق 

ام ريتاج ..اسمها صابرين فتحت الباب بعد ما شافت الي علي الباب اتعصبت 

صابرين بعصبية. ايه الي جابك يا رحمه 

رحمه بابتسامه .  بقا كده يا طنط .. يعني أخرج من المستشفى متجيش تشوفيني. لا بجد اخص عليكي.  وحضنتها مع امتناع صابرين ليها 

صابرين بزهق.. ابعدي .يا متخلفه 

رحمه بابتسامه وهي تدخل.   الله امال فين عروسيتنا. القمر .. ريتاج. 

ريتاج حضنت رحمه وهمست..كنت عارفه انك جايه

صابرين بعصبية. ريتاج ادخلي جوه 

ريتاج . بس يا ماما 

صابرين بعصبيه .. ريتااااج ادخلي جوه.قلت.  رحمه جايه تبص بس علينا وهتمشي علي طول 

رحمه ببرود. اعملي .شاي يا ريتاج. من ايدك. بحبه من ايدك .

ريتاج ابتسمت ودخلت المطبخ تجري

صابرين بعصبية .رحمه 

رحمه بابتسامه.. وحشتك مش كده 

صابرين بعصبية وزهق. يلا علشان في ضيوف جايه 

رحمه ببرود .. ما انا جايه علشان الضيوف .  يا مرات عمي .... الا صح فين عمي 

صابرين ..  نزل يصلي.  تعالي اقولك 

رحمه بضحك .اسرار يعني. .. تمام وقربت منها 

صابرين بهمس.  اقنعيها توافق علي العريس وانا هصفا من نحيتك 

رحمه ببرود وابتسامه.. ايه الي بتقوليه ده. يا طنط .في واحده تتجوز اختها برضو .. انتي بين عليكي .. كبرتي. ولا ايه .... الشااي يا ريتاج 

صابرين اتعصبت ودخلت قعدت في الصالون 

ريتاج . يخربيتك. براحه مش كده 

رحمه وهي تشرب الشاي . هو انا لسه عملت حاجه.... يخربيتك ده شاي ولا قهوه .. . 

ريتاج . ما انتي عارفه اني مبعرفش اعمل شاي . 

رحمه بهمس..المهم ..عريس الغفله جي أمته 

ريتاج بتفكير .علي ما اعتقد كده .. بعد نص ساعه 

رحمه بابتسامه..تمام اوي .... تعالي بقا قوليلي امك عندها السكر ولا لا 

ريتاج وهي بتضحك .. ليه 

رحمه وهي تقفل الباب عليهم .اصلي الي هعمله ده .. ممكن يجبلها السكر 

ريتاج .. هههههه بعيد الشر عنها حرام عليكي

❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️

مروان وهو يكلم زهراء بحب ..خلاص قررت بعد عيد ميلادك علي طول ..اجيب  ماما نهى ومراد ورعد واجي  اخطبك

زهراء بفرح. بجد

مروان بابتسامه ..يوه... هتكوني ملكي يا زهرتي

زهراء. واخيرا.. ونتقابل. من غير خوف...يا رب عيد ميلادي يعدي بسرعه

مروان ضحك علي كلامها الطفولي..  هههههههههه ..قريب يا حبيبتي بس يارب ابوكي يوافق بفرق السن الي بينا

زهراء بابتسامه .. طبعا ياسطا ..هيوافق بابا اصلا عايز مصلحتنا يعني عمره ما ها يغصبني انا ولا رحمه علي حاجه ....يا رب  أمته اكون حرم مروان باشا الألفي

مروان. هههههههههه 

زهراء. اسيبك انا بقا علشان ورايا حصه مهمه 

مروان بابتسامه..اشطا. .. ركزي مع المدرس

زهراء بضحك .عووونيه

🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️

عند رعد في الشركه 

سلوي دخلت .. بش مهندس رضوان مش موجود يا باشا 

رعد بكل برود ..يبقا يمشي ونجيب غيره... وابعتيلي الاستاذه سحر من الحسابات 

سلوي بمياعه.. حاضر 

رعد بصلها ببرود .. أبقي فكريني..ازود مرتبك .. علشان تشتري لبس اطول من كده... لاخر مره هحظرك.. اتعدلي..فاهمه 

سلوي بخوف. حاضر يا بش مهندس. وخرجت 

رعد اخد نفس عميق ورجع لشغله تاني . 

بعد مده . 

دق دق 

ادخل 

دخلت سحر وهي سيده في أواخر العشرينات ترتدي فستان طويل وحجاب .. فهي متزوجه . 

سحر.  طلبتني يا بش مهندس  

رعد هو لايزال ينظر للاب توب ويحرك أصابعه علي زراير المفاتيح .... ايوه. اقعدي 

سحر قعدت قصاده ..

رعد بصلها بعد ما خلص شغل في الاب توب.. الصفقه بتاعت عمران مالك ... هتمسكيها انتي و حمزه تمام 

سحر بابتسامه.  تمام يا بش مهندس.. 

رعد خلع الفلاشه من الاب توب . دي فلاشه عليها كل المعلومات ... تدرسيها كويس بعدين تبدأي بالتصميم .. تمام ..مش عايز ولا غلطه 

سحر بابتسامه وهي تاخذ الفلاشه .. تمام يا بش مهندس أن شاءالله هكون قد ثقة حضرتك . .. تسمحلي امشي 

رعد ببرود.. اتفضلي....وابعتيلي سلوي وانتي طالعه 

سحر بابتسامه..حاضر..وخرجت .بعد شويه صغيره 

دق دق 

رعد وهو مشغول بيجيب ملف من المكتبه الي في الكتب.. ادخل 

سلوي.  نعم يا بش مهندس 

رعد جاب الملف . وفتحه يتفحص فيه وهو واقف . عايز كل ملفات الشركه .. القديمه والجديده .. تكون علي مكتبي خلال ربع ساعه  ..  مفهوم 

سلوي بخوف. حاضر.. حاجه تانيه يا بش مهندس 

رعد وهو يقعد علي المكتب وينظر للاب توب...  لا روحي انتي ..

،❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️

في غرفة ريتاج 

رحمه بضحك .. يا حبيبتي والله..لو اعرف انك ها تزعلي لكنت قايله للراجل الي ضربني انه يستنى لم اقلك. هههههههه

ريتاج بزعل... بتتريقي. ماشي يا.رحمه.. انا اصلا غلطانه اني كنت خايفه عليكي 

رحمه بضحك ..خدي هنا يابت... مين. رحمه دي....انا اسمي رحمه

ريتاج بابتسامه. ماشي يا رحمتي بتعرفي تغيري الموضوع أهو . 

رحمه بثقه. طول عمري

ريتاج بحب وابتسامه ... بس المهم انك بخير

رحمه بحمد .. ايوه. الحمد لله.

ريتاج باستفسار.  طيب انتي عملتي ايه للراجل علشان يضربك كده 

رحمه بضحك . بريئه والله

ريتاج. هههههههه ههههههه

ريتاج. انا هروح اجيب روج وجيه 

رحمه بغيره. نعم يا روح طنط .. روج..ده عند الست الوالده الي هتموت بره دي .. 

ريتاج بغمزه. غيوره انتي يا رحومتي

رحمه بغيره واضحه ... هغير. ليه.يعني.. عليكي انتي

ريتاج بضحك .. ايوه... واضح انك مش غيرانه هههههههه .. هحط روج خفيف والله

رحمه برفض. ولا فرفوته  

ريتاج بعيون زي القطط ..علشان خاطري 

رحمه بتجاهل. لا .. ومش هضعف يا صلاح يا خويا 

ريتاج . هههههه دماغك ناشفه .. مش عايزه من وشك حاجه 

ترن ترن 

رحمه بتسرع.  بس بس. رعد .. احيه.  بيرن. احيه برضو 

ريتاج ضحكت علي تلك المجنونه. ههههه طيب ما تردي 

رحمه بتوتر.. . هارد..  بس انتي تسكتي خالص 

ريتاج .طيب اسمع صوته بس 

رحمه بصتلها .. بيستي للابد 

ريتاج ابتسمت.. ومهما طال الزمن ومرت السنين 

رحمه بابتسامه. يبقا تسمعي ... وفتحت المكالمه.  

رعد .. وحشتيني اوي 

رحمه بصت لريتاج الي ضحكت بكسوف ... رعد اتلم 

رعد بضحك.. ماشي .... انتي فين زهراء لوحدها في المدرسه ليه. انتي كويسه. حصلك حاجه

رحمه بابتسامه . كويسه. مفيش حاجه بس عند ريتاج في بيتها .. جيلها عريس وطلباني معاها 

رعد بغيره قاتله .. متطلعيش طول ما هو بره.  فاهمه 

رحمه بابتسامه. رعد ده جي يشوف ريتاج مش انا... 

رعد بغيره. رحمه انا قلت ايه. اسمعي الكلام والا

رحمه بمقاطعة. ياسطا... اشوفه من بعيد لبعيد 

رعد بعصبية .. براحتك ... خمس دقائق وتلقيني عندك 

رحمه بتسرع. خلاص والله مش عايزه اشوفه... مش طالعه طول ما هو موجود ارتحت كده 

رعد بابتسامه . يبقا تمام كده .  خلي بالك من نفسك كويس . 

رحمه بابتسامه. حاضر.... هو انت مشغول في حاجه 

رعد بابتسامه . مشغول شويه في الشركه ... متشغليش بالك..انتي 

رحمه بابتسامه ..طيب انا مضطره أفصل بقا دلوقتي  

رعد بابتسامه.  ماشي ياحبيبتي . متتاخريش بره ..سلام   

رحمه بعد ما فصلت خدودها كانت حمرا من  الخجل 

ريتاج بضحك .طمطمايه بتتكلم اول مره اشوف الصراحه 

رحمه ضحكت... عيب يا بت 

ريتاج . بس بين عليه . مز. من صوته 

رحمه بتوهان . صوته في قلبي 

ريتاج بغمزه. صوته بس 

رحمه جريت وراها.  تعالي هنا بقا علشان انتي بقيتي قليلت الادب . ازاي تعاكسي زوجي وقرة عيني يا بت 

ريتاج.  خلاص يخربيتك 

رحمه جالها مكالمه تانيه 

ريتاج باستغراب. ما تردي

رحمه بصتلها.. ده رقم غريب . 

ريتاج .. خلاص مترديش 

الرقم قعد يرن كتير . 

ريتاج باستغراب. لا ردي بقا 

رحمه باستغراب .. ألوو

... رحمه طارق معايا 

رحمه. ايوه انا  مين 

... اعتبريني فاعل خير .. حبيت اقولك بس ان رعد لا بيحبك ولا هيحبك .. رعد اصلا مبيعرفش يحب حد غير نفسه والشغل وبس ..... كل الي عايزك تعرفيه .. انه.. عايز يكفر عن ذنب ابوه  الله يرحمه 

رحمه بعدم فهم..  مش فاهمه انت بتتكلم علي ايه ..ومين معايا

... لو عايزه تعرفي مين او تفهمي... تعالي على عنوان ده... و متخافيش ده عنوان كافيه على النيل

رحمه بتوتر ..طيب

الشخص. فصل مع رحمه 

🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️

في مكان تاني 

سامح قاعد بيفكر في الي قاله علي قبل ما يروح لرحمه 

فلاش باك 

علي . لو عدا وقت طويل وانا مرجعتش تعمل الي هقولك عليه تمام 

سامح بطاعه. حاضر بس اعمل ايه 

علي هتعمل ...... 

سامح . تمام يا باشا . 

باااااك 

سامح . الباشا بقاله 4 ايام مش بين .. معرفش هو فين... انا هعمل الي قاله وخلاص بقا 

❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸

عند رحمه 

ريتاج خرجت تقعد ما العريس بعد ما ابوها سمح ليها   وكانت رحمه معاها 

الاب .. قومي يا ام ريتاج هاتي الشربات لعريس بنتك 

رحمه قامت فجأه .والله يا عمي محد مقدم الشربات غيري .. هو انا اطول اقدم الشربات لعريس بيستي.  منور يا عريس 

الاب بابتسامه.  ماشي يا حبيتي روحي .. 

رحمه غمزت لريتاج. ومشيت للمطبخ    

رحمه بتكلم نفسها.  قال تتجوز قال دي علي جثتي لو حصل. .. دانا هوريه عريس العافله . قال فيه واحده تتجوز واحد اسمه عبيده ..لا و بيقلوله.زين   وده بيتاكل ولا بينشرب ده 

ريتاج ومن وراها . ممكن بيتنقع في ميه وملح . ههههه 

رحمه بخضه. يخربيتك .. خضتيني.  

ريتاج باستغراب... بتعملي ايه في الشربات

رحمه بابتسامه .. ولا حاجه .  شوية حبوب هلوسه والعمليه هتبقا زي ال ال الفل.  

ريتاج.  ههههههه ..فل برضو.  يا بنتي بتعملي ايه دي كباية ماما 

رحمه بضحك.. ما هي علشان كباية ماما. 

ريتاج بحنان. لا يا رحمه علشان خاطري. مهما كان برضو دي ماما.  

رحمه بابتسامه بحنان. وربنا ما فيه اطيب من قلبك يا حبيبتي 

ريتاج بابتسامه ..لا فيه قلبك انتي ..

خرجت رحمه وريتاج بالشربات 

صابرين قاعده مش مرتاحه لرحمه خالص بسبب ابتسامتها دي .

بعد ما شربو الشربات العريس بدأ يهلوس 

رحمه بضحك وهي تهمس لريتاج ... بدأ يشتغل 

ريتاج . ربنا يسترها بقا 

العريس واسمه زين .. عااااا عمي عمي البيت بيقع 

الاب باستغراب.  في ايه يا بني اهدي بيت ايه الي بيقع 

زين بهلوسه . في جبل بيقع علينا في جبل بيقع عليناااااااا ..ااااااااه .

زين قعد فجأة وهو بيضحك وبيسقف. العب يا صافيناز 

الاب باستغراب. صافيناز

صابرين بتبص بعصبيه لرحمه الي ميته ضحك هي وريتاج 

زين جري فتح الباب وجرا لتحت وهو بيصرخ .. 

رحمه بضحك وهي ماسكه بطنها . ابقا سلملي علي صافي.... 

ريتاج ميته ضحك ..ههههه هموت هموت بطني يخربيتك 

صابرين بعصبية. ممكن افهم ايه ده 

رحمه بابتسامه وبرود. ما انتي يا طنط الي جايبه عريس .. اهبل 

صابرين بعصبية .. انتو عملتو في ايه 

ريتاج .. احنا جينا جنبه يا ماما 

الاب . خلاص خلاص يا صابرين.  بقا حصل خير.  ... 

رحمه وريتاج بصو للاب والتلاته قعدو يضحكو ..هههههههه

❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️🌸❤️

في الطريق المدرسه 

رحمه .. هههههه اقسم بالله كان شكله مسخره اخر حاجه 

ريتاج بضحك .. الحمد لله اننا اتخلصنا منه كان دمه تقيل اوي 

رحمه بضحك . بس مز  ..يلا يلا علي الحصه .  

وطلعو لفوق 

دق دق 

المعلم .. رحمه وريتاج كل مره بتيجو متأخرين 

رحمه بابتسامه . معلش يا استاذ شاكر .. اخر مره 

شاكر بابتسامه. أما نشوف انا قربت اطلع علي المعاش وانتي بتقولي كل حصه اخر مره 

الكل. هههههههه

رحمه خلصت الحصه و نزلت لزهراء عند مروان

رحمه بابتسامه..روميو .. 

مروان. عامله ايه يا رحومه

رحمه بحزن. تمام الحمد لله 

زهراء باستغراب . مالك

رحمه. مفيش  ..... لا فاتك نص عمرك ..في بيت ريتاج ..يا خرابي علي الي حصل 

زهراء بفضول .. قولي قولي حصل ايه 

رحمه بدأت تحكي وهي ميته ضحك 

مروان بصدمه.  دانتي طلعتي مصيبه . 

رحمه بثقه. انا الي يجي جنب البيست افرمه ..لا ولا طنط صابرين ..يالهوي كان فاصل سيكا وترميني من الشباك ..

زهراء ميته ضحك علي اختها .. يا بنتي زمان طنط صابرين متعصبه دلوقتي ..

رحمه . ماتتعصب هي اصلا علي طول متعصبه ...يلا يلا نمشي .  

زهراء . يلا وأنا هرن على ريوان علشان لو اتأخرنا تقول لماما اي حاجه

رحمه بابتسامه . اشطاا وانا هشوف توتا واجي

زهراء. اشطااات

زهراء. ألوو ريوان انتي فين

ريوان. في البيت بس طلعه كمان شويه

زهراء بابتسامه. طيب انا ورحمه هنروح عند رعد..... قولي لماما اي حاجه... لو اتأخرنا

ريوان. ليه... مترحيش زهراء انتي ورحمه مش صغيرين.. وبعدين خففو انكم تروحوا هناك 

زهراء.هههه لو خايفه ... قولي لماما انك خارجه معانا وتعالي تشوفي بيت رعد و تطمني علينا 

ريوان. لا يا ختي انا عندي مقابله شغل في شركه الألفي

زهراء. انا ممكن اقول لمروان يأجلها

ريوان. ياريت اصلي... متوتره 

زهراء. استني معايا على الخط

زهراء بابتسامه. مروان.....ممكن طلب

مروان بابتسامه... قولي

زهراء. ريوان اختي عندها مقابله في الشركه بتاعتك.... لو يعني تتاجل لبكره

مروان بابتسامه.. مفيش مشكله  خلاص  قوليلها ما تروحش 

زهراء بابتسامه. حبيبي 

زهراء وهي تكلم ريوان. خلاص ما تروحيش روحي بكره.... هستناكي قدام المدرسه.... متتاخريش

ريوان بحماس. اشطا جايه

زهراء. سلام 

ام مروان رن علي مراد

مراد بتظمر طفولي.. الوو لسه فاكرني

مروان بهزار. والله حاسس انك حبيبتي وناسيك

مراد بضحك. هههههه ماشي يا عم 

مروان. انت فين

مراد. في الشركه.. ما انت مش فاضلها... ودلوقتي عندي وقابله مع واحده

مروان بتفكير .. اه....اتلغت

مراد باستغراب.. ليه

مروان بشرح.. ما الي انت ها تقبلها دي  اخت زهراء.  ريوان..... وهي ها تيجي معانا عند رعد.. وانا أجلت المقابله لبكره

مراد بيأس.. بتعذبني ... انت عارف اني هموت و اكلمها

َمروان. ههههههههه خلاص تعالا انت كمان معانا ... و شوفها 

مراد بتسرع. مسافة السكه وكون عندك 

مروان بضحك..هههههه ماشي باي 


أم عند رحمه راحت لريتاج لقتها واقفه مع بنت 

رحمه بقرف. توتي تعالي عيزاكي

مي بابتسامه .. رحمه مش شايفاني عامله ايه

رحمه بقرف. اهلا.. ما شفتكيش

ريتاج بتوتر .. طيب يا مي اشوفك بكره.... تعالي يا رحمه

رحمه وريتاج وقفوا بعيد عن مي

رحمه بعصبية .. انتي مش ها تبطلي تكلمي  البلوي دي

ريتاج. في ايه يا رحمه مالك كده مش طايقها يعني

رحمه بعصبية ..بت ما تستعبطيش عليا انتي عارفه انا ليه مش طايقها

ريتاج بملل.. لا معرفش... قولي انتي

رحمه بعصبية . علشان واحده شمال... وزباله

ريتاج بزعيق عليها ... عيب يا رحمه دي صحبتك برضو

رحمه بزهق ..هي كلمه وحده. يا انا يا هي

ريتاج........

رحمه. ردي

ريتاج. اففففف بقا...... معرفش 

رحمه بزعل .. صح.. كلامك وصلي.. باي

ريتاج. يا بت استنى 


أم عند زهراء 

زهراء. مالك

رحمه بزعل ودموع في عينيها . انا وريتاج. اتخانقنا ومعدناش هنكلم بعض

زهراء ضحكت فجأه. هههههههههههه

رحمه باستغراب.. بتضحكي علي ايه 

زهراء. وهي تشاور ورا رحمه. علشان دي

مروان كان واقف بيبص عليهم

رحمه. بصت وراها لقت ريتاج واقفه. نعم.. ست الحسن والجمال.. سبتك

ريتاج بابتسامه .. والله انا معارفه.... انا صحبتك ولا حبيبك علشان تغيري

رحمه بزعيق.. انا مش بغير عليكي .بس انتي بيستي يعني صاحبتي لوحدي مش صاحبت حد تاني فاهمه 

زهراء بتبص لمروان و بتضحك 

ريتاج بابتسامه .. كنتي سألتني سؤال.... وانا هجاوبك

رحمه بزعل ..لا.. جوابك وصل

ريتاج بابتسامه.. اسكتي و سمعيني

ريتاج بضحك.. اختار... قلبي 

رحمه بخبث ..مين يعني

ريتاج بابتسامه.. وحده كده لسانها طويل و بتغير عليا من صاحبتي 

رحمه بهزار. ااااه عرفتها.. مي

ريتاج وهي تحضنها بمرح... والله انك رخمه.... انتي يا مجنونه... مي مين دي قصادك. انتي يا قلبي.. متقرنيش نفسك بحد تاني. 

رحمه حضنتها بضحك ..توتا وحشتيني

زهراء ومروان. ههههههههههه

ريتاج بضحك ..خلاص بقا

زهراء. تعالي يا توتا اعرفك.

ريتاج باستغراب. ايه.

زهراء بابتسامه .. ده مروان..... هيكون جوزي قرة عيني قريب اوي

ريتاج بفرح ... بجد..... ووجهت كلامها لمروان. انت بين عليك هادي ها تستحملها ازاي 

مروان ضحك. ههههه ربنا معايا بقا 

زهراء بوزت .. مروان 

مروان بابتسامه . عيون مروان 

زهراء سكتت وبصت الاتجاه التاني 

ريتاج. ههههههههه ... ربنا يخليكم لبعض وانا عارفك رحمه وزهراء بيحكولي  كل حاجه عنك انت و البش مهندس رعد

رحمه. ايه يا ريتاج... فضحتنا

جت عليهم ريوان

ريوان بابتسامه ..ريتاج .... ازيك يا حبيبتي

ريتاج. وهي تحضنها؛ انا تمام انتي عامله ايه

ريوان بابتسامه .. بخير

ريتاج. وحشاني موت وآلله

ريوان بابتسامه. انتي اكتر 

ريتاج بابتسامه. انا لازم امشي بقا سلام 

رحمه بابتسامه هي الآخرا . ماتيجي معانا

ريتاج. ايوه علشان صابرين تعلقنا انا وانتي 

رحمه. ههههههههه لا كفايا الي حصل انهرضه .. هتروحي فين 

ريتاج. ههههه ها تمشا... باي

ريوان بابتسامه..  يا بنتي تعالي

ريتاج. لا... مش بحب ابقا عزول سلام 

الكل. هههههههههه

ريتاج مشيت ورحمه وريوان وزهراء ركبوا العربيه مع مروان 

ريوان هي تكلم مروان. انا بجد متشكره انك أجلت الاجتماع

مروان بابتسامه.. عادي..... وبعدين مش انا الي أجلته

ريوان باستغراب.. مين

مروان بخبث. مراد

بعد شويه وصلو لبيت رعد 

رحمه. وهي تدخل. دادا.... يا دادا

سميحه بدموع. يا حبيبتي. انتي كويسه.

رحمه بابتسامه.. ايوه... بتعيطي ليه بس

سميحه بدموع .. علشان انتي كنتي تعبانه انا مكنتش معاكي

رحمه. اهدي انا كويسه... تعالي اعرفك

سميحه. على مين

رحمه. انتي عرفه زهراء..... بس متعرفش اختي الكبيره ريوان... 

سميحه بابتسامه حنون.. اهلا يا حبيبتي 

ريوان. اهلا يا دادا 

مروان بتساءل.. امال فين رعد 

سميحه. خرج من الصبح علي الشركه وقال إنه هيتاخر .. ربنا معاه معرفش ينام من امبارح بليل 

مروان باستغراب.ليه كده 

سميحه .. مش عارفه يا بني بس كل الي اعرفه ان شوية مشاكل في ملفات الشركه 

مروان بابتسامه..ماشي يا حبيبتي 

رحمه وزهراء وريوان قعدين 

ريوان بابتسامه. البيت جميل 

رحمه.. قطع كلامها تلفونها الي رن 

رحمه. شويه بس. وقامت ترد على التلفون 

.. نسيت اقلك على الميعاد.....الساعه خمسه 

رحمه. انا مش فاهمه انت مين و عارفني منين 

... هتعرفي كل ده لم تيجي... وفصل الخط 

رحمه واقفه مش فاهمه في ايه والراجل ده عايز منها ايه .... استووووووب( كفايه عليكم كده )

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

بقلم رحمه أشرف 

رواية غرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت 27 ❤️🌼
... هتعرفي كل ده لم تيجي... وفصل الخط 
رحمه واقفه مش فاهمه في ايه والراجل ده عايز منها ايه راحت قعدت مع ريوان وزهراء ومروان قعدو بين الضحك والهزار بعدين دخل عليهم مراد 
مراد بابتسامه .. متجمعين عند النبي ان شاء الله
الكل بس باتجاه الصوت... بإذن الله 
مروان بابتسامه.. مراد تعالي اتاخرت ليه 
مراد. اهلا يا بنات.  ووجه كلامه لمروان... كانت بخلص شوية شغل كده. مع زبونه وغمز لمروان 
مروان ضحك ...ههههه يالا انت لسه .  اتلم بقا 
مراد وهو يقعد ..هو فيه احلا من كده يا بني 
رحمه بضحك.. مزه .. 
مراد طلع تلفونه وجاب صوره لبنت .. شوفي 
رحمه سفرت .. يا لهوي  دي مزه يابا جامده فرتيكا 
مراد . هههههههههه بس خلاص فاكس منها 
رحمه باستغراب  .ليه 
مراد بهمس وغمزه وهو بيبص لريوان بطرف عنيه ... لقيت الي  امز منها 
رحمه بهمس هي كمان.. مش مرتبطه 
مراد .. احلفي 
الكل ما عدا ريوان الي كانت بتموت من الغيظ .. هههههههه 
مراد. بص لريوان وريوان انكسفت وحطت وشها في الأرض وهو ابتسم بخبث 
مراد بابتسامه.. اسمك رحمه صح 
رحمه سلمت عليه وهي بتضحك .. رحمه محبه خدلك حبه 
الكل. هههههههههه 
مراد ضحك .هههه ماشي يا رحمه .  
مروان بضحك. لا مدام رحمه عشان رعد هيكسر ضلوعك 
رحمه بضحك. لا عادي... رحمه.  رحوم... رحومه. اي حاجه 
مراد ضحك . هههههههه حاضر... بس انا مش مستغني عن نفسي فخليها. رحمه 
رحمه . هههههه زي ما تحب
مراد بابتسامه. عامله ايه يا زهراء. ولا اقول مرات اخويا  
زهراء بابتسامه... انا تمام... قول زهراء بلاش مرات اخويا دي 
مروان بغيره. لا قول مدام ياض 
زهراء بعصبية.. مدام ايه..انا لسه صغيره علي مدام دي.... قلي زهره حلوه برضو 
مروان بصلها بغيره .  نعم ياختي 
مراد ورحمه. ريوان ميتين ضحك عليهم... ههههههههه. والله عيال 
مراد. خلاص.... نرادي الكل. خليها زهراء وبس 
زهراء بابتسامه خفيفه. اشطاا
مراد بابتسامه ساحره وهو يرفع شعره لورا. وانتي عامله ايه يا انسه ريوان  .. مش ريوان برضو 
ريوان بتوتر و غيظ. الحمد الله...واه ريوان .... بلاش انسه.....خليها ريوان بس 
رحمه بخبث وضحك. لا قلها يا رورو
زهراء ضحك . هههههههه 
ريوان بصتلهم بغيظ.. عيب كده 
مراد بابتسامه جزابه ... خلاص.... ريوان  حلو اوي  
مروان كان بيبص لابن عمه وهو متأكد أن فيه حاجه متغيره فعلا 
بعد مرور وقت بين هزار رحمه وتوتر ريوان من نظرات مراد ومروان الي بيبص لزهراء من تحت لتحت كده 
مراد. بين عليكم دمكم خفيف.... هموت خلاص مش قادر... طيب وامها عملت ايه  
رحمه بضحك. ههههه يووووه .. ربنا معاها..... 
مراد . دانتي مصيبه وربنا .. ربنا يكون في عون رعد عليكي 
رحمه بضحك.. دانا كيوت خالص والله 
الكل.  هههههههههه
قعد الكل في جو سعيد ورحمه وزهراء بيحاولو أن ريوان ومراد يتكلموا مع بعض ومروان بيرن على رعد مش بيرد
❤️،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،❤️
في شركة الجارحي
رعد بزعيق و عصبيه... مين الزفت  الي عمل التصميم ده
سلوى بخوف. البش مهندس سليم
رعد بغضب وزعيق وصوته بيهز المكان ...خليه يجي حالا و رئيس القسم... غوري من وشي 
سلوى. حاضر يا بش مهندس 
رعد قعد على مكتبه يتفحص الملف وهو في اخر مرحله من العصبيه .
دق دق دق دق 
رعد بزعيق. ادخل
سلوى. بش مهندس سليم ورئيس القسم بره
رعد بعصبيه.. دخليهم
سلوى خرجت 
سليم بتوتر... حضرتك طلبتنا
رعد وهو يرمي الملف على المكتب بهدوء مخيف.... ممكن اعرف ايه ده 
سليم بتوتر وخوف ... ده التصميم الي طلبته يا بش م...... قطع كلامه رعد بزعيق 
رعد بزعيق. ده تصميم ده... انت بتشتغلو فييين بالظبط
سليم بخوف... في شركة الجارحي 
رعد بعصبية ... يعني اكبر شركه في مصر وبره مصر  يعني لازم تصميم كويس... غير كده روح اشتغل حاجه تانيه ..... مادما مبتفهمش في الهندسه ........ وانت مش رئيس القسم 
احمد رئيس القسم... ايوه يا باشا 
رعد بزهق وعصبيه .. يعني عد عليك التصميم ده 
احمد. ايوه..... وانا اديته احسن تصميم 
رعد بعصبية وصوت عالي.. . ده احسن.. تصميم ... مدما ده احسن تصميم ... يبقا مفيش مهندسين بتفهم هنا بقا ... رعد راح عند  الباب وفتحه ووقف قدام الباب بعد ما الموظفين بعدو عن الباب ..
رعد بصوت عالي.  اي واحد هنا مش هيشوف شغله كويس هيمشي ونجيب غيره فاهمين وكل واحد علي شغله يلا.  وكل الملفات الي طلبتها في غضون ساعه تكون عندي ..فااااااااهمه
الكل هز رأسه بخوف مشي برعب من عصبيته 
رعد بصوت علي .. سلووووي
سلوي بخوف وتوتر.  نعم يا.  يا بش مهندس 
رعد بزعيق لاحمد وسليم ... احمد انت محروم من منصب رئيس القسم
وانت يا سليم.. ها كتفي اني ارجعك تاني للتدريب   
احمد وسليم بصو في الأرض بخوف 
رعد هو بيحاول يهدأ .. سلوي 
سلوي. نعم يا باشا 
رعد بشرح وهدوء.. الملف ده يتعرض  على مهندس تاني ولو لقيت فيه اي غلط صغير بس يبقا مشفش وشك ده تاني   فاهمه 
سلوي بخوف ..حاضر 
رعد بعصبية.. و سليم يرجع للتدريب تاني ولو فضل علي المستوي ده بقا يمشي .. ونزلي اعلان شغل طلبين مهندس غيره  واحمد هيرجع اقل واحد في القسم كلامي مسموع 
سلوى. تحت امرك يا بش مهندس
رعد عدل جاكت البدله بعصبية ودخل المكتب وقفل الباب جامد
رعد قعد على مكتبه بغضب ورجع رأسه لورا وهو بياخد نفسه بارتياح ... بعدها مسك تلفونه الي كان صامت كان مروان كسر الرقم القياسي في عدد الرنات قام رن عليه
مروان. ايه يا عم... انت فين
رعد بعصبية.. عايز ايه يا مروان
مروان باستغراب ... مالك... شغل فيه حاجه .. طيب اهدي يا بني صوت أنفاسك انا سمعها .. اهدي يا رعد. متتعصبش 
رعد بهدوء... مشغل عندي شوية بهايم... مش عرفين يشوفوا شغلهم.... المهم كنت بترن ليه 
مروان بابتسامه ... طيب اهدي.... كل حاجه هتبقا كويسه .... طب انت خلصت شغل 
رعد باستغارب.. لا... ليه
مروان. رحمه وزهراء هنا ومعاهم ريوان ومراد
رعد بهدوء.. خلاص جي
مروان بابتسامه. ماشي... سلام 
رعد. باي
رعد فصل معاه ووقف لبس جاكت وطلع
رعد بحده وبرود ... الغي كل مواعيدي انهرضه .. وكل الي كنت طالب منهم ملفات يشتغلوا عليهم. ... الصبح القيهم علي مكتبي .. كلامي واضح 
سلوي بتوتر وخوف ..حاضر يا بش مهندس 
رعد يسير هو بطلته المخيف للكل... ماشي بكل شموخ اعتاد عليه ويجري الكل من امامه وينزل في الاسانسير
رعد وهو يتحدث في الهاتف. ألغي الوفد.. مش هحضر
... بس يا باشا تقريبا فاضل ...
رعد بعصبيه. ما بسش. تعمل الي قلت عليه  .. وأغلق الهاتف
يفتح باب الاسانسير ويسير هو ووراءه حراس ويركب عربيه خاصه ويقول للسائق على الوجه المحدده والحراس وراه 
رعد طلع تلفونه ورن علي فهد ..فهد 
فهد .. اهلا يا بش مهندس حضرتك عامل ايه .  اسف مقدرتش اجي انهرضه 
رعد بابتسامه .  ولا يهمك يا فهد .قلي ولدتك عامله ايه عرفت انها تعبانه 
فهد بابتسامه.. الحمد لله يا بش مهندس .. بقت كويسه الحمد لله.. شكرا علشان الدكتور الي بعته 
رعد بابتسامه.. ولا يهمك اي حاجه تحتاجها قلي .. تقدر تبقا جنبها لحد ما تصحي 
فهد .  ربنا يخليك يا بش مهندس.. لا انا بكره بالكتير وهتلقيني عندك .. سلام ..
رعد .. الي يريحك..سلام فصل مع فهد. وبدأ يتصفح الاخبار ..
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
في بيت الجارحي 
رحمه بخبث. تعالي معايا يا زهراء عيزاكي 
زهراء باستغراب.. هنروح فين 
رحمه وهي تجز علي سنانها.. لدادا جوه 
زهراء بغباء . روحي انتي 
رحمه بهمس .. يا حيوانه قومي معايا 
زهراء. قامت مع رحمه. عن اذنكم
رحمه وزهراء مشيو و سابو مراد وريوان ومروان
مروان بخبث. اقوم اشوف زهراء  انا بقا 
مراد فهم هو ليه عمل كده  و ابتسم 
ريوان شتمت رحمه وزهراء في نفسها 
رحمه وهي تكلم زهراء. فهمتي بقا انا قومت ليه 
زهراء بتفهم ... ايوه خلاص 
مروان. تعالو نطلع الجنينه 
رحمه. ماشي 
خرجو هم علي الجنينه 
مراد وريوان قعدين ساكتين. وكل واحد بيفكر في حاجه شكل.... ليقطع الصمت مراد... مش انتي الي كنت هعمل معاها المقبله.. صح. 
ريوان بتوتر.. ايوه انا... وحضرتك أجلتها لبكره
مراد بابتسامه جذابه. ليه دخلتي هندسه 
ريوان اتكلمت بطلقائيه.. الصراحه مش بحب الهندسه اصلا انا كنت عايزه ادخل تربيه .. بس حظي بقا 
مراد بابتسامه..ليه كده دي الهندسه فيها حجات كتير حلوه 
ريوان بعفويه.  عارفه بس مش بحبها ..انا دخلتها علشان بابا كان حابب يشوفني بش مهندسه . يلا مش مهم ربنا يعوض عليا عوض الصابرين يا رب 
مراد ضحك .. لا دا انتي طلعتي لمضه..يعني مش رحمه لوحدها 
ريوان بعصبية تداري بيها كسوفها...في ايه يا بابا .. لمضه مين يا عنيا 
مراد ضحك.  بس بس انتي ها تردحيلي.. يا ستي اسف 
ريوان بابتسامه وهي تبص قدامها ...ايوه كده ناس متجيش غير بالعين الحمرا 
مراد بغمزه . ممكن بني علي فكره عادي 
ريوان بصتله لقته بيبص لعنيها البني الداكن ومبتسم انكسفت و خدودها احمرت جامد ..وبصت الاتجاه التاني
مراد بابتسامه علي كسوفها ... اعتبري نفسك انقبلتي... وتدريب هيكون على أيدي 
ريوان بفرح. بجد 
مراد بابتسامه. ايوه 
ريوان بفرحه... شكرا بجد لحضرتك
مراد بابتسامه.. لا لا بصي بقاا... في الشركه ها تقليلي يا بش مهندس... في الحياه العاديه... هتقولي مراد بس 
ريوان بضحك...  اشطااااات 
مراد وريوان اتكلمو و بقو صحاب و بيهزروا و يضحكو مع بعض .. مع نظرات مراد الي كلها حب 
دخلت رحمه وزهراء ومروان
زهراء بابتسامه.. انتو بقيتو صحاب 
مراد بابتسامه.. اختك دي عسل 
زهراء ورحمه بضحك. ههههههههه عرفين 
ريوان انكسفت من الكلامه
مروان. وهو يهمس له.... اهدي شويه على البت مش كده 
مراد بنفس الهمس. مش قادر انا هقوم دلوقتي اقلها اني بحبها والي يحصل يحصل 
مروان ضحك. لا امسك نفسك ... مش كده متقررش خيبت اخوك 
مراد بغمزه. لينا قاعده مع بعض.  تحكيلي.. هببت ايه 
مروان بابتسامه.. ولا انا اخوك الكبير احترمني شويه 
دخل عليهم رعد بوجه جدي و مكشر..وبحده بصوت خشن. السلام عليكم
الكل بصو لبعض... اهلا
رعد دخل للمكتب ولم يتكلم كلمه واحده 
رحمه باستغراب... ماله. ده 
مروان بابتسامه. مدايق من الشغل 
مراد لمروان... ما تقلي يا اخويا يا كبير.  في مزه كده انما ايه.   مغلباني معاها مدما انت خبره يعني عمل ايه معاها 
رحمه وزهراء بصدمه. خبره 
مروان بصلهم وبعدين بص لمراد 
زهراء باستغراب..خبره  في ايه بالظبط 
مراد بص لمروان بضحك. لا خلاص.   انا مالي.   انا لسه صغير علي الموت .. 
رحمه باستغراب.   انت عندك كام سنه 
مراد بضحك .28 سنه بس قلبي لسه شباب يعني 
الكل ضحك..هههههه
رحمه قامت .. طيب انا هدخل لرعد سلام  يا ابو قلب شباب .. ومشيت 
زهراء بهمس لريوان. مراد بين عليه معجب بيكي .. 
ريوان بنفس الهمس. بجد 
زهراء. ايوه الواد منزلش عنيه من عليكي طول ما هو قاعد 
ريوان بصت لمراد لقته بيكلم مروان وبيتهامسو هم كمان .... 
مراد بهمس لمروان . جوزها لي تنستر ياخي .. انا خلاص هتجوز علي نفسي 
مروان . هههههههههه انا مالي يابني هو انت عيل صغير 
مراد بتظمر طفولي.. مش ابن عمي ياخي .. واخويا الكبير.   يبقا في مقام ابويا الحاج الله يرحمه.... ودلوقتي ابنك جي يقولك ..أنه عايز اتجوز .. البت الي هناك دي 
مروان ضحك ..عيل صغير اقسم بالله.... اهدي يا بابا وانا اجبلك مصاصه 
مراد بغيظ .. ماشي يا مروان.  اعرف ان انت الي بدأت بقا 
مروان .. هتعمل ايه يعني 
مراد بضحك. هقول لماما عليك 
مروان ضحك بصوت عالي . مش قادر يابني 
زهراء وريوان بصو عليهم باستغراب 

أم عند رعد ورحمه 

رحمه وهي تدخل المكتب... رعد 
تدخل رحمه وتجد من يسحبها من خصرها وحضنها من الخلف رعد. وحشتيني 
رحمه بخضه. خضتني
رعد بحب . بعد الشر عليكي يا حبيبتي 
رحمه بابتسامه... جي من بره مكشر ليه 
رعد وهو يلفها له. مفيش.    مشاكل كده في الشغل ..... 
رحمه بابتسامه. اشطا 
رعد. دراعك... بقاا كويس 
رحمه بابتسامه ساحره. ايوه كويس.. الحمد لله... كنا فين وبقينا فين 
رعد بصلها بحب كبير.. وحشتيني اوي اوي 
رحمه بابتسامه ... وانت كمان وحشتني 
رعد قعد وهي قصاده علي الكنبه . قوليلي يا حبيبتي... مخرجتيش والعريس ده بره صح 
رحمه اتوترت . ها.  اه اه مخرجتش
رعد بصلها.. طيب عيني في عينك كده 
رحمه بصت الاتجاه التاني. ياسطا عيب عليك تشك فيا .دانا .. كيوت خالص خالص 
رعد تقريبا عيونه احمرت .  رحمه 
رحمه بصتله بخوف وهي تبلع لعبها .. نعم 
رعد بهدوء مخيف. خرجتي 
رحمه بابتسامه سخيفه .. بص ياسطا... والله مش هتتقرر تاني اوعدك 
رعد بعصبية وغيره.مش انا قلت متطلعيش 
طول ما هو بره... صح 
رحمه بخوف... صح 
رعد بجديه... كلامي مبتسمعش ليه 
رحمه بخوف.. ما هو ما هو.. ده الي حصل بقا. وبعدين وفيها ايه 
رعد قرب منها وقال بصوت كفحيح الأفاعي .. فيها أن انتي بتاعت رعد الجارحي .. يعني محدش يبصلك غيري ولا حد يشوفك غيري انا وبس 
رحمه بخوف.  علي فكره بقا انت بتخوفني منك . يعني ازا كنت بتعمل كده قبل الجواز امال بعد الجواز هتعمل ايه.  هتحبسني ف البيت .. 
رعد بعشق.  لا هحبسك في حضني تحبي تشوفي 
رحمه بكسوف. قليل الادب علي فكره .. وبعدين أنت قلت انك مش هتقربلي غير بعد الجواز. واحترم نفسك يا محترم.... وبعدين بتعمل كل ده امال لو عرفت الي حصل بقا.  وحطت اديها علي بقها بصدمه
رعد بجديه... ايه هو لي حصل  
رحمه قامت وقفت علشان تمشي.. لا مفيش حاجه . انا خارجه 
رعد مسكها من اديها وشدها لتنصدم بصدره العريض ... رحمه انا خلقي ديق علي فكره 
رحمه بخوف..والله كان غرضي شريف...  سبني بقا اخر مره
رعد نزل لمستواها شويه... وحياتك يا رحمه لو حصل تاني.... ما هتشوفي غير عصبيتي يا رحمه.  بلاش غيرتي يا رحمه 
رحمه بطفوله.. ليه عليك ليها فلوس 
رعد ضحك وبعد عنها  .. انا بقول ايه وانتي بتقولي ايه 
رحمه ضحك .. طيب تعالي بس اقولك حصل هناك وبعدين احكم 
رعد قعد وهي جنبه 
رحمه بابتسامه.. يرضيك يعني البيست تبقا محتجاني وانا مرحش يعني يرضيك 
رعد بصلها..اه وانتي عملتي ايه 
رحمه بثقه.... لا دانا رحمه والأجر ع لله .. شوية حبوب هلوسه والحكايه بقت فل 
رعد كان بيبصلها وهو سرحان في ملامحها  وابتسامتها الجميله ..وبعدين 
رحمه بصتله.  لا دي حصل .. ايه ده بتبصلي كده ليه .. 
رعد مسك ايديها وباسها بحب كبير.. بعشقك اوي اوي يا  ري ري 
رحمه انكسفت وبصت في عنيه وبعدين بصت الاتجاه التاني 
رعد ضحك علي كسوفها .. ممكن ارجع اسافر تاني .. بس المره دي هطول .. شويه 
رحمه بصتله بصدمه ..ليه 
رعد بهدوء وهو لسه ماسك ايديها.. مشاكل كتير في الشغل... ولو مسفرتش .. ممكن الشركه تنهار 
رحمه زعلت .. طيب ها تقعد قد ايه 
رعد حط ايده علي خدها .  ياروح قلبي لسه مش متأكد اذا الموضوع محتاج اني اسافر ولا لا ... وبعدين لو يعني سفرت مش هيبقا دلوقتي . ماشي 
رحمه .. طيب لازم اصلا 
رعد بابتسامه...عمركك حسيتي انك مسؤوله عن 80,000 واحد غير عائلتهم .. انا مسؤول عن اكل عيش كل واحد فيهم .. يبقا لازم اسافر ولا لا 
رحمه بابتسامه.. لا لازم ربنا معاك. بس مش هتستني عيد ميلادي 
رعد قرب وجهه من وجهها .. والله  علي نار .. مستني عيد الميلادك بفارغ الصبر.. وبعد عيد ميلادك أن شاءالله هسافر 

عند زهراء

زهراء. احنا لازم نمشي بقاا.... اتأخرنا  
ريوان. ايوه... سوسو زمنها قلقانه دلوقتي 
مراد بابتسامه.. خليكم.. شويه اتغدوا معانا الأول 
زهراء بابتسامه... لا معلش... بعدين  احنا بجد اتأخرنا  
مروان بابتسامه.. طيب استنو لم رحمه تيجي 
رحمه من خلفهم.. مين بيجيب سيرتي 
مروان ضحك... ههههههههه اهي جات 
زهراء بابتسامه...مش يلا بقاا 
رحمه... ايوه يلا
مروان و مراد و ريوان و زهراء خرجو
رعد وهو يحضن رحمه...باي يا روحي هتوحشيني يا ري ري 
رحمه بابتسامه علي الدلع الي بقت بتحب تسمعه منه... باي وخرجت 
زهراء. يلا 
رحمه. لا روحو انتو انا هروح مشوار 
ريوان باستغراب... علي فين 
رحمه بتوتر ...هروح لريتاج.. عايزه اتكلم معاها شويه 
ريوان .. طيب نيجي معاكي 
رحمه. لا... انا مش متأخر خمس دقائق وجايه
مروان بابتسامه... اركبي هنوصلك 
رحمه بإصرار .. لا. روح انت وصل زهراء وريوان وانا هتمشي على ما اوصل 
مروان .. تمام 
مروان واتحرك بالعربيه 
رحمه اتجهت للعنوان الي الراجل ادهولها... مكنش عندها شك في رعد بس الفضول هيموتها.. هو بيتكلم على ايه... وذنب ايه الي الراجل ده بيتكلم عليه... راحت علشان الفضول وبس   وصلت عند المكان واول لم دخلت لقت حد بيشورلها اتجهت نحوه... انت الي رنيت عليا 
.. ايوه انا اسمي سامح 
رحمه باستغراب... عايزني في ايه 
سامح... عايزك علشان اقلك ان رعد مش بيحبك هو بيعمل كده علشان ينهي ذنب ابوه
رحمه بعدم فهم..  مش فاهمه 
سامح بشرح .... رعد اسمه رعد أدهم جابر الجارحي.. ادهم الجارحي هو الي قتل عمك 
رحمه بصدمه. نعم... انا مش فاهمه حاجه 
سامح بشرح اكتر ... زمان ابو البش مهندس رعد... أدهم الجارحي... كان في شراكه مع عمك... ولم كبرو الشراكه وبقاا فيه فلوس أدهم الجارحي طمع فيها لوحده. علشان كده.. امر بقتل عمك 
أدهم. قتل عمك علشان الفلوس وهو الي دبر انها تبان على أنه انتحر.... وبعدها كبر في فلوسه 
رحمه بعدم فهم.. ازاي.. واذا كان أدهم  الجارحي. من عيله كبيره و غنيه ايه الي  خليه يعمل مع عمي انا الراجل البسيط شراكه
سامح بشرح اكتر... أدهم لم كان لسه في شبابه كان بيسهر و يصقر وقرر جابر الجارحي ان يخرجه من القصر و يسلب منه فلوسه وكل حاجه  تخصه .... كان وقتها عمك بيشتغل في البيت الي قصاده سكيورتي ..... شاف أدهم خارج مدايق رحله وهداه وبعدين أدهم قال لعمك انه يعمل شراكه معاه وعمك باع الي وراه ولا قدامه ودهوله ولقاا منه غدر في الاخر. بعدها جه هو مات ورعد ابنه حابب يكفر عن ذنب ابوه مش اكتر 
رحمه باستغراب من كل الاحداث دي ... انا ايه الي يسبتلي انك... مبتكدبش 
سامح . معايا صور  .. لو حابه خدي شوفي 
رحمه مسكت الصور وكانت مصدومه.. كدب... كدب كله كدب
سامح ... لو مش مصدقاني. روحي اسألي حبيبك وهو يقلك 
رحمه وهي تقف. انا لازم امشي 
سامح بشر... كانت فرصه سعيده 
رحمه هزت راسها ومشيت... مش عارفه  تروح فين... وهل كلامه صح.. فقررت تروح لبيت الجارحي  لرعد تفهم منه كل ده وهل فعلا كل الي بيحصل ده لعبه.  بيلعب بقلبها .. 
رحمه بحزن ... دادا.. دا دا 
سميحه بابتسامه.. نعم..... اه ده انتي ما روحتيش
رحمه بابتسامه حزينه . لا.يا حبيبتي ..... ممكن تناديلي رعد علشان عايزاه 
سميحه. هو في المكتب..... ادخليله
رحمه. طيب ماشي..... ممكن كباية ميه 
سميحه. تأمري يا قلبي .....وجابت الميه لرحمه
رحمه بابتسامه.  شكرا يا قلبي .. 
ومشيت للمكتب وهي تخبط باديها على الباب 
رعد. ادخل 
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
عند زهراء
مروان ومراد وصلو زهراء وريوان للبيت وريوان ومراد بقو صحاب مقربين من طلب من مراد
ريوان قعده على السرير سرحان و بتفكر في الي حصل مع مراد وقد ايه هو ظريف ودمه خفيف 
وزهراء. قاعده بتفكر رحمه مجتش لحد دلوقتي ليه 
زهراء. ريوان... ريوان 
ريوان بفزع... اه  نعم 
زهراء بخوف ... رحمه... مجتش لحد دلوقتي...... 
ريوان بتفهم ... طيب رني على ريتاج .. وشوفيها
زهراء.. صح.... استنى.... وطلعت تلفونها ورنت على ريتاج 
ريتاج. ألوو 
زهراء. توتا.   .. رحمه عندك 
ريتاج باستغراب .. لا.... ليه 
زهراء . مش عندك 
ريتاج. لا..... في حاجه ولا ايه 
زهراء. لا.... يا قلبي... متشغليش بالك 
ريتاج. طيب ابقى طمنيني 
زهراء. ماشي يا قلبي
زهراء. فصلت مع ريتاج. مرحتش
ريوان بصدمه .. ايييه هتكون فين هي قالت إنها هتروح لريتاج 
زهراء. مش عارفه.... شويه كده ولو مجتش هرن على مروان يشوفها
ريوان. ماشي 
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
عند رحمه وخصوصا في المكتب 
رعد باستغراب ... رحمه
رحمه بحزن .. اه 
رعد وهي بقوم من مكانه وقرب منها ..  تعالي في حاجه مالك يا حبيتي.   شكلك متغير ليه 
رحمه بدون اي مقدمات .. وهو انت بتحبني بجد يا رعد 
رعد استغرب من سؤالها... وده سؤال يا روحي .... 
رحمه بحزن... رد. علي سؤالي يا رعد لو سمحت 
رعد هو يقرب منها. طبعاا دانتي الي دخلتي قلب رعد 
رحمه وهي تضع يدها أمام وجه. متقربش
رعد باستغارب... في ايه يا حبيبتي  
رحمه بدمووع وصوت مخنوق ... ابوك فعلا قاتل ..و هو الي قتل عمي 
رعد وقف مصدوم مكنش عايزها تعرف كده. او بمعنا اصح مكنش عايزها تعرف غير منه هو .. ... رحمه اقعدي وهفهمك
رحمه بدمووع وصوت مبحوح. ابوك أدهم الجارحي هو الي قتل عمي محمود .. رد عليا يا رعد ارجوك . 
رعد بصلها و سكت مش عارف يقول ايه..... طيب لو اتكلم هل هتفهمه أو هاتحس بيه 
رحمه بصوت شبه عالي. .. علي فكره بكلمك .. رعد علشان خاطري .. كلام ده صح 
رعد.......
رحمه بدموعها نزلت شلال علي خدها واتكلمت بسخريه .... وانا المغفله....في العبه دي ....كنت بجد صدقة انك  ..انك بتحبني.. وبصتله بكسره .... بس تعرف الغلط من عليك الغلط عليا انا .. انا الي حماره اني صدقتك ...  بتكفر عن ذنب عمله ابوك .. فيا. طيب انا مالي.... انا انا كنت خلاص حب وسكتت كانت هتقول  حبيتك اتعلقت بيك تيجي كده في ثانيه تاخد كل حاجه وتمشي ... ذنبي ايه ادفع تمن حد غلط ..بس سكتت 
رعد بجديه .. رحمه ممكن تهدي..... انا والله العظيم بحبك و بعشقك والله يا عيون رعد ما ضحكت عليكي 
رحمه بسخريه. هههه صح بتحبني... طيب ليه مقلتليش من الاول .. 
رعد قرب منها . رحمه
رحمه بمقاطعة ... اسكت متقلش اسمي تاني ......و كملت كلامها  وهي تقرب له.. . انا همشي وانسى انك تعرفني ... اه اه .  انا.  انا  بكرهك .. يا رعد ...خليك عارف. كده كويس.  مش هتكلم ولا هقول حاجه بس علشان حاجه واحده بس.  مفيش غيرها... علشان علاقة زهراء ومروان.   مش عايزه اشوفك تاني .. 
رعد مسك ايديها وجزبها ليه.. وحياتك عندي ما هسيبك .... انتي بتاعتي 
رحمه زفته .. لا بتاعتك ولا بتاعت غيرك ... يا بش مهندس .. وبصتله بكسره وخرجت
رحمه خرجت ودمووعها علي خدها مش عارفه تروح فين... طيب تقول لابوها ان موت عمها مكنش انتحار ولا تسكت.. طيب هتقول لزهراء وريوان ايه.... لو قلتلهم ان ابو رعد هو الي قتل عمهم علاقتهم بمروان ومراد. هتنتهي.... رحمه حست نفسها مخنوقه.. واتجهت للنيل تقعد شويه تهدي نفسها 
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
عند زهراء. 
زهراء بخوف .. لا كده كتير اوي 
ريوان بهدوء .. رني على مروان. ممكن تكون لسه عند رعد 
زهراء بتسرع.... حاضر... ومسكت تلفونها ورنت 
مروان بابتسامه.. وحشتيني اوي 
زهراء بدموع ..رحمه لسه مرجعتش لحد دلوقتي
مروان. مش هي عند صاحبتكو دي 
زهراء. لا انا رنيت عليها قلتلي مجتش 
مروان باستغراب ... هتكون فين.... اهدو انتو انا هشوفها 
زهراء بارتياح..ماشي 
مروان. فصل معاها ورن على رعد 
رعد بصوت كله تعب. ألوو 
مروان .. انت فين.... رحمه مش موجوده وزهراء بتسأل عليها 
رعد بهدوء وصوت كل خنقه ...اهدي... هي كانت عندي و زمنها ها توصل دلوقتي 

مروان باستغراب . كانت عندك ليه...... طيب صوتك ماله
رعد بشرح... رحمه عرفت كل حاجه عن أدهم الجارحي
مروان بصدمه ... اييه. طيب اهدي  انا جيلك
رعد. ماشي
مروان فصل مع رعد واتجه لبيت الجارحي
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
عند رحمه قعده بتفكر في الي حصل وافكارها متلغبطه بين مشاهد لي بينها وبين رعد ..ومشهد وهي بتقوله أنها بتكرهه شافت الحزن بعدها في عنيه 
قلبها.. المفروض كنتي سمعتيه هيقول ايه هو بيحبك
عقلها. لا طبعا ده موت عمك عايزه تسمعيه... لا الي عملتيه هو الصح
طيب هو ليه اختارك انتي يخطفق بعدين يحبك اكيد كل ده تخطيطه..... ليه خبا عليكي لو بيحبك ..... ليه دخلك حياته كل ده علشان يكفر عن ذنب ابوه ذنب انتي ملكيش دخل فيه .. 
رحمه بدمووع. بابا... تعالا شوف رحمتك بيحصل فيها ايه... عمو محمود.... انا بجد اسفه...
رحمه هديت وقررت ترجع البيت
عند. زهراء الباب خبط زهراء فتحت
زهراء بخضع... رحمه. كنتي فين كل ده 
رحمه بتعب. بتمشي
زهراء باستغارب... في حاجه حصلت معاكي
رحمه بإنكار ... لا
ريوان باستغراب. مالك
رحمه بدموع. كويسه
زهراء بهدوء .طيب طيب اهدي  تعالي اقعدي وقولي كنتي فين ومالك يا روحي
رحمه قعدت. انا اكتشفت اني مبحبش رعد... وقلتله كده انا مش بحبه... وانتهينا
زهراء وريوان بصو لبعض باستغراب. نعم
زهراء باستغراب . الي هو ازاي يعني
ريوان باستغراب.. رحمه مش علينا كل ده ايه الي حصل
رحمه بزهق.. محصلش حاجه .... انا هقوم انام ماما فين
زهراء. عند فاتن.... بس فهمينا
ريوان غمزتلها انها تسيبها ترتاح دلوقتي
زهراء بتفهم.. خلاص ارتاحي ونتكلم بعدين
رحمه قامت غيرت هدومها ونامت على السرير ودموعها تنزل بلا توقف .
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸
عند مروان وصل لبيت الجارحي 
مروان باستغراب .. مالك ورحمه كانت هنا ليه... مش قالت إنه هتروح عند صحبتها..
رعد بتعب وهو يشعر بأن قلبه قد تمزق نصفين... كله انتها..... عرفت بالي كنت مخبيه و قالتلي اني انساها
مروان حضنه. اهدي اكيد..هينحل... انت ذنبك ايه....
رعد بحزن وهو يدخل الي احضان مروان ..  زنبي اني ابويا أدهم الجارحي
مروان. طيب عرفت منين.... ومين قلها
رعد بصلها... معرفش
مروان بتفهم.. هتعمل ايه..... انا هرن على زهراء اشوفها روحت ولا ايه
مروان مسك تلفونه ورن على زهراء
زهراء. ألوو
مروان بتسرع..  رحمه جت
زهراء بحزن ..ايوه... بس مبطلتش عيااط.... هي من حق قالت لرعد انها مش بتحبه وخلصت كده
مروان بخوف . هي قلتلكو ايه بالظبط 
زهراء. حكتله كل حاجه رحمه قلتها.. طيب مش بتحبه بتعيط ليه... دي نايمه ودموعها على خدها
مروان بارتياح ... طيب يا حبيتي هرن عليكي بعدين
زهراء بابتسامه... ماشي
مروان فصل معاها... رحمه مقلتش حاجه لحد..... قلتلهم انها مش بتحبك.. وبس
رعد حط راسه بين ايده وغمض عنيه بألم. مقلتش علشانك انت و زهراء
مروان بتهون... اهدي هيجي يوم وتعرف انك ملكش ذنب
🌸،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،🌸

بقلم رحمه أشرف 

غرام الرعد

متنسوش تصلو علي النبي صلى الله عليه وسلم ✨🌛
البارت 28 ♥️🌼
مروان فضل قاعد مع رعد الي كان بيفكر هيعمل ايه .الدنيا متلغبطه معاه خالص . من ناحيه رحمه بتروح منه بعد ما حس معاها أنه مراهق .. محسش بفرق السن الي بينهم... حس انه متملك العالم وهي معاه.   ومن ناحيه اخري.  الشركه والمشاكل الي فيها وسفره و  80,000 شخص الي هو يعتبر مسؤول عنهم.... يا الله كيف يمكنه أن يتصرف فهو ليس ببطل خارق ليفعل كل هذا...
❤️🌼🌼❤️🌼❤️🌼❤️🌼❤️🌼❤️
في الصباح
زهراء وهي تهز في رحمه.... رحمه... قومي
رحمه بنوم . عايزه ايه
زهراء بابتسامه. يلا علشان المدرسه
رحمه بنوم. مش عايزه اروح انهرضه لازم يعني 
زهراء. قومي يلا بطلي كسل اه لازم يلا يلا 
رحمه بزهق. خلاص قومت هلبس وجيه وراكي
زهراء بابتسامه. ماشي.... وسبتها وخرجت من الاوضه
رحمه قعدت على السرير. بتفكر في الي حصل.يعني كده انتهى كل ده.. معدتش هشوفه.....دا بكره عيد ميلادي.. وكنت هاقوله اني بحبه..... كل حاجه انتهت كده اتنهدت بحزن وقامت اخدت دوش ولبس الملابس المدرسه وخرجت 
الام. صباح الخير
رحمه بهدوء.. صباح النور
الام باستغراب ..مالك يا رحمه  انتي كويسه
رحمه وهي تبوس جبينها... ايوه كويسه
الام وهي تضع يدها علي خدها .متاكده انك كويسه ..  
رحمه حضنتها بهدوء. ايوه يا حبيبتي كويسه مفيش حاجه 
زهراء بضحك.. لو خلصتو. حب في بعض. يلا نمشي
الام بضحك.شامه ريحت شياط
رحمه بضحك هي الآخرا ..ايوه يا ماما تصدقي ..دي أعصاب زهراء بتولع . ههههههه
زهراء بزعل... واللهي. ما دى امي برضو.. هاتي بووسه
الام. بستها في خدها. خدي
زهراء طلعت لسانها لرحمه ..اممم 
رحمه ابتسم وبس والام استغربت 
زهراء بتوتر ... يلا 
رحمه بهدوء ... ايوه يلا. اتأخرنا 
رحمه وزهراء. خرجو
زهراء بفضول ... قوليلي بقا ايه الي حصل
رحمه بصتها باستغراب ... في ايه
زهراء. رحمه  ما تتغبيش انتي بجد مش بتحبي رعد
رحمه بهدوء ... لا 
زهراء .  لا ايه 
رحمه بصتلها.. لا مش.. ب..
زهراء وقفت في نص السلم وبصت لرحمه بابتسامه.. هتضحكي علي اختك .. انتي نسيه اني بحس بيكي .... كذابه علي فكره. وانتي بتحبيه. لدرجت مش قادره تقولي مش بحبه مع انها سهله ..... بصي انا عارفه  ان في سبب قوي يخليكي تعملي كده بس ما داما ده يريحك .  فانا ديما وابدا معاكي 
رحمه حضنتها ودموعها نزلت ... مش عارفه ليه بيحصل كده أنا مبقتش فاهمه حاجه خالص..... بس كل الي فهمته دلوقتي اني مش عايزه اشوفه تاني او عايزه اشوفه .. انا بكرهه .. انا بحبه اوي يا زهراء 
زهراء ضحكت ..هههههههههه يخربيتك طيب افهم ايه دلوقتي 
رحمه طلعت من حضنها ونزلت قبلها .. تفهمي أننا اتأخرنا علي المدرسه .. وهنتنفخ
زهراء بضحك.طيب قوليلي بس حصل ايه 
رحمه بصتلها وهي ظهرها لباب الخروج .. بس... بس... اقفلى على الموضوع ده وانسى بقا.... احنا لا نعرف حد اسمه رعد ولا غيره ماشي. 
زهراء باستغراب وهي باصه ورا رحمه.  طيب ليه برضو مش فاهمه 
رحمه بعصبية .. كده علشان هو كداب اصلا. ومش عايزه اشوفه تاني. واقفلي بقا.. علشان مش ناقصه غياء ويلا علشان اتأخرنا .... ولفت للباب علشان تخرج لتنصدم بصدره العريض وهو واقف زي الجبل ..
رحمه وهي ترفع عينيها لفوق برعب ... يا رب ما يكون الي في بالي . بصت بصدمه لتبلع ريقها ..ر...رعد 
رعد بصلها بهدوء .. لو سمحتي يا زهراء عايز ست الاذكياء 
زهراء ضحكت وجات تخرج 
رحمه بصتلها بترجي .. لا متطلعيش .. عايز ايه يا بش مهندس .... لو طالع للدكتور  شكري .. فهو مش موجود .. ويلا يا زهراء 
قبل ما تطلع رعد مسك معصمها بغضب.. وبص لزهراء وهي فهمت وخرجت 
رحمه بهدوء.. سيب ايدي يا بش مهندس..
رعد قرب منها وهي بتبعد لحد ما حصرها بينه وبين الجيدار 
رعد وهو يتامل عيونها... وحشتيني اوي .. 
رحمه بتوتر. بش مهندس  رعد امشي لو حد شافنا كده هتبقا مصيبه .
رعد شد أيدها ودخل  الاسانسير وفضل يلعب في الزراير لحد ما الاسانسير وقف 
رحمه حست بيه بيتهز.. دخلت في حضن  رعد .. 
رحمه بخضه.. رعد .. الاسانسير عمل كده ليه 
رعد وهو ماصدق أنها في حضنه حضنها بكل قوته لدرجت أنها حست بضلوعها هتتكسر .. عطلته 
رحمه بتزق فيه.. ليه.... وابعد لو سمحت ..رعد ابعد.  وبتزق فيه وهو سابت مش بيتحرك 
رعد بهمس ..خليكي كده شويه
رحمه بعصبية.. بش مهندس ابعد بقا ..وخرجت من حضنه ... اتصرف بقا زي ما عطلته ... تشغله و خليني أخرج من هنا 
رعد بجديه .. لازم نتكلم 
رحمه بصتله .. مفيش كلام علشان نقوله يا بش مهندس. خرجني بقا... وانسي كل حاجه وبصت للباب الاسانسير وأدت ظهرها لرعد 
رعد بحب وعشق.. عايزاني انسا.. طيب انسا ايه بالظبط.. انسا اني بقيت بعشقك.. انسا اني معاكي بقيت زي المراهق.. انسا.. شد اديها ليه.. لتنصدم بصدره العريض.. طيب لو تعرفي تنسيني اعمليها.. فجأة الاسانسير اتحرك لفوق ورعد لسه ماسك ايديها وبيبص ليها...
رحمه بتوتر .. رعد الاسانسير اتحرك لفوق ماما لو شفتني كده يالهوي يا رعد ابعد 
رعد بعد عنها بهدوء وضغط علي الزر الاول والاسانسير اتحرك الأسفل ورعد ساكت ورحمه كذالك .. لحد ما الاسانسير وصل ورحمه جات أخرج وقفها صوت رعد .. مسافر بكره بليل  
رحمه وقفت مكانها فجأة  وبعدين بصتله بعتاب.... ومشيت ورعد اتنهد  بضيق وخرج ساق عربيته بسرعه البرق .

🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️
في المدرسه 
زهراء بابتسامه..يلا اطلعي فصلك
رحمه هزت راسها وطلعت لفصلها وهي طالعه أخرجت شريط ادويه من حقيبتها و  تناولته ومازالت يدها ترتجف فأخذت الكثير  ليس من شريط واحد بال من اثنان .. وبعد ذالك تتجه لطابق الذي يوجد به الفصل 
أم زهراء وتجهت لفصلها لاكن أوقفها صوت 
.. انسه زهراء
زهراء بانتباه  نعم
.. المدير عايزك
زهراء بابتسامه. حاضر
عند رحمه طلعت فصلها لقت ريتاج مستنياها
ريتاج بفضول .. انتى كنتي فين امبارح... زهراء رنت عليا
رحمه بهدوء مبالغ بسبب الادويه .. كنت بتمشا
ريتاج بخضه..ليه حصل معاكي ايه
رحمه. وهو لازم يحصل علشان اتمشاا
ريتاج.. اضحكي على حد تاني غيري
رحمه. طيب.... اسكتي ولم استوعب الي حصل.... ها قولك
ريتاج.بابتسامه.. ماشي. تعالي علينا. الاستاذ خالد خلود علي عنده حبوب 
رحمه بنفس الهدوء المخيف  ...يلا

أم زهراء 

زهراء وهي تدخل مكتب المدير. مروان
مروان. ادخلي
زهراء. دخلت وقفلت الباب
مروان. وهو يقرب منها ... وحشتيني مووت
زهراء. هههه وانت كمان وحشتني
مروان قرب منها ومسك ايديها. تعالي اقعدي 
زهراء بابتسامه.. هو رعد عامل ايه
مروان بحزن . مش كويس خالص
زهراء بتفهم .. رحمه مش راضيه تقلنا ايه الي حصل معاها
مروان بحنان .. متضعطيش عليها وخليكي جنبها
زهراء بابتسامه.. ماشي
مروان باسها في اديها. يلا روحي على الحصه و تنزليلي هنا تاني
زهراء بدلع. طيب يا مرمر
مروان مسكها .. استنى. هنا مين مرمر ده
زهراء وهي تقرب منه بدلع.. هههههه انت مرمر
مروان ضحك .. هههههه انا.... بقاا انا مروان الألفي.. الي بتتهزله شنباتك يا جمهوريه.. ينقله مرمر
زهراء وهي تقرب منه اكتر وهي تقريبا في حضنه. انا ادلعك براحتي ..علي فكره 
مروان بوقاحه. طيب اهدي من الدلع ده..... ليدخلو علينا ونلبس قضيت آداب
زهراء وهي تبعد عنه. ههههههههه انت قليل الادب
مروان شدها تاني ... هههههه تعالي بعتي ليه
زهراء بابتسامه. سيني علشان ورايا حصه الاستاز نادر النوادر
مروان ضحك. هههههههه مين  نادر النوادر ده
زهراء وهي خارجه ... زيه زي اي مدرس رخم.... يلا باي
مروان. هههههه باي

أم رحمه 

عند رحمه خلصت حصه بتاعتها وقاعده سرحانه
ريتاج.. هاي سرحانه في ايه
رحمه.....
ريتاج بصوت عالي . رحمه.. رحووومتي
رحمه بانتباه... هااا نعم بتقولي حاجه
ريتاج بحزن ...مش هتحكيلي بقااا انا اختك..... ولا ايه 
رحمه بحب ... طبعاا انتي اختي.... بص هو انا ملغبطه و هاحكيلك علشان منفجرش واروح احكي لزهراء
ريتاج بابتسامه. احكي... وسرك في بير غوييييط. 
رحمه سكتت شويه.. و حكتلها كل حاجه.. وده كل الي حصل يا ستي 
ريتاج بصدمه ايييه.... انتي عايشه معانا في الحياه الحقيقيه ولا خيال يا بنتي 
رحمه بحزن .. والله يا  توتي معارفه في ايه وبيحصل معايا كل ده ليه 
ريتاج باستغراب ... يعني ابوه لرعد وهو الي قتل عمك محمود 
رحمه. ايوه..... 
ريتاج. اهدي.... اكيد في حاجه.. غلط
رحمه بزعل .. يا رب يا توتي يطلع كل ده كابووس وفوق منه 
انتي متعرفش انا بحبه قد ايه... دانا كنت هقله بكره اني بحبه 
ريتاج بمشاكسه ... ايوه.... فكريني.... بكره عيد ميلادك.. كنت ناسيه
رحمه.. نعم يا حبيبتي.... ناسيا ايه 
ريتاج بضحك.. معلش بقااا العيد الجي ها فتكر 
رحمه وهي تزق في ريتاج . قومي امشي يا بت من هنا .. بلا قرف 
ريتاج. اهدي يا رحووومتي... بهزر يا قلبي ده حاجه تتنسى برضو 
رحمه. يعني كنتي فاكره 
ريتاج. ايوه...... كل سنه وانتي طيبه  يا حياتي 
رحمه. وانتي طيبه يا قلبي ... بيستي بجد 
ريتاج. ومهما طال الزمن ومرت السنين .. وعجزنا وبقينا كركيب ..... مالك يا حبيبتي...... مش دي رحمه الي اعرفها
رحمه بكسره . رحمه الي تعرفيها ماتت من ساعت ما قلبها انكسر
ريتاج بتهوين.. اهدي يا حبيبتي.... واكيد هو بحبك 
❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂❤️🙂
في شركة الجارحي 
رعد ماشي في الشركه والعمال حوليه بالملفات .. 
رعد بعصبية.  فين ملف الحسابات بتاعت الشهر ده 
عامل ما.  اهو يا بش مهندس..
رعد راجعه ورماه علي المكتب .. يتراجع تاني. .. ولو لقيت فيه غلط هتترفد ...ملف الصفقه الي بينا وبين شركة الأمير ..
عامل تاني... موجود يا بش مهندس وحضرتك رجعته قبل كده.... وده الملف الي انطلب مني 
رعد اخده يراجعه.. تمام كده.  مش عايز ولا غلط مفهوم ..... سلوي تعالي ورايا علي المكتب 
سلوي .. حاضر يا بش مهندس.  
دخل رعد المكتب وقعد علي الكرسي .. اجلي سفري ليوم 2 في الشهر 
سلوي .  الي هو بعد بكره . حاضر يا بش مهندس ....وقالت بسرحان وهي تتأمله... يحضرو لحضرتك الطياره الخاصه 
رعد بصلها .. شوفي شغلك.. وخافي علي اكل عيشك..يلا بره 
سلوي خرجت بخوف .. أم رعد فكان سرحان فيها وفي الي قاله لم قلها أنه هيسافر وهي مهتمتش.... هي فعلا مش بتحبه .. بكره عيد ميلادها... عايز اسمع ردها ازا كان موافقه ولا لا.  حابب كده.   وحابب يبرأ نفسي و أعلي  نفسي في عينيها..من تاني . حتي لو هي مش ليا  مش ليا مين هتبقا ليا غصب عنها اتنهد بضيق ورجع يشتغل تاني .
❤️🌼❤️🌼❤️🌼❤️❤️🌼❤️🌼🌼
في شركة الالفي ريوان راحت لهناك واستلمت الشغل علي طول 
مراد خرج من المكتب كانت السكرتيره علي مكتبها..
مراد بابتسامه  .. سنسونه..
سالي بضحك .. ايوه مستر مراد .. عايز حاجه 
مراد وهو ساند علي المكتب بتاعها .. مش ناوي تحن بقا يا قمر انت 
سالي ضحكت .. عيب يا مراد احنا في الشركه ... بعد الشركه أن شاءالله
مراد بغمزه.. تعجبيني لم تبقي فاهماني 
ريوان بحزن وغيره من ورا مراد .بش مهندس مراد 
مراد سمع صوتها بص وراه بصدمه ...ريوان.  ايوه يا انسه عايزه حاجه 
ريوان بهدوء .. الملف الي طلبته مني خلص أهو .. قلت حضرتك تشوفه الاول قبل ما اسلمه لمستر سامي 
مراد اخد منها الملف. هو مستغرب هدوءها .. برافو.   لا شغل حلو..اهنيكي 
ريوان بهدوء .. شكرا يا بش مهندس .. الملف التاني .. هيكون عند حضرتك في اسرع وقت.  عن اذنك ومشيت ومراد باصص علي أثرها .. 
سالي.  مالك 
مراد فاق.. ها لا مفيش. كنا بنقول ايه 
🌼🌼🌼❤️❤️❤️🌼🌼❤️🌼🌼❤️
في المدرسه 
عد وقت طويل علي انتهاء الفصل الدراسي 
ريتاج رايحه تشوف رحمه  من الفصل 
ريتاج. رحو..... انصدمت من الي قدامها قالت بصدمه وخوف . رررررررحمه
فكانت رحمه واقعه علي الارض مغيبه عن الوعي
وجريت عليها تشوفها. رحمه...رحمه.. فوقي يا حبيبتي 
مي دخلت عليهم. ريتاج في ايه صوتك عالي ليه   ايه ده رحمه مالها 
ريتاج. بدمووع. معرفش.... بصي زهراء تحت عند المدير قوليلها...
مي بخوف ..طب طب ... ماشي..... ونزلت تجري علي زهراء 
ريتاج. جابت ميه ومسحت على وجهه رحمه. رحمه فووقي يا رحمه.. ومفيش نتيجه 
مي نزلت تجري لمكتب المدير.
دق دق 
مروان. ادخل 
مي دخلت مش عارفه تتكلم من التوتر وعياط.
زهراء. جريت عليها... مي انتي كويسه.  في ايه 
مي اخدت نفسها. رحمه فوق وقعه..... على الأرض مش بتتحرك 
زهراء بصدمه ... اييييه..... انا طالعه... زهراء جريت لفووق ووراها مي ومروان 
زهراء دخلت الفصل لقت ريتاج مسكه رحمه وبتعيط دخل مروان شالها ونزل بيها... ركبها العربيه
مي بخوف عليها .. إنا همشي وابقو طمنونا 
ريتاج بشكر ... ماشي يا حبيبتي 
مي مشيت
زهراء ركبت العربيه جنب رحمه... اركبي يا ريتاج
ريتاج. ركبت ومروان اتجه لمستشفي الجارحي 
مروان شايلها وداخل 
قبلته ممرضه. مالها يا فندم 
مروان بتوتر .. معرفش وقعت مره واحده 
ممرضه. طيب هاتها هنا 
مروان حطها على السرير والممرضه دخلتها الاوضه ونادت للدكتوره 
زهراء بتعيط وريتاج بتهديها
مروان رن عل رعد 
رعد .. ايه يابني فينك .. 
مروان من غير اي مقدمات ... رحمه في المستشفى 
رعد بصدمه . ايييه.... مستشفى ايه 
مروان. مستشفى. الجارحي 
رعد بسرعه  . انا قريب منها... انا خلاص في الطريق 
مروان بهدوء.. ماشي 
عد وقت والممرضه طلعت 
مروان وزهراء وريتاج جريو عليها 
زهراء بخوف .. عامله ايه 
ممرضه. ها نعملها غسيل معده 
مروان بصدمه . ليه 
ممرضه. الدكتوره. هتطلع وتقلكم كل حاجه.... عن اذنكم
رعد جه عليهم بخوف عليها .. هي فين 
مروان ماسكه ... جوه... بيقولو هتعمل  غسيل معده 
رعد بجديه . ليه انا عايز اشوفها 
مروان بيهديه. اهدي الدكتوره جوه 
الدكتوره خرجت من عندها 
مروان. مالها
الدكتوره. انتو فين واهي بتعمل في نفسها كده 
رعد بزعيق ونرفزه وهو أصلا علي أعصابه .. وضحى...مش فاهم قصدك ايه
مروان بهدوء . اهدي يا رعد مش كده 
زهراء بهدوء.. قصد حضرتك ايه ..مش فاهمين...
الدكتوره. اخت حضرتك بتاخد منوم و المهدئات وبكميه كبيره 
رعد ومروان وزهراء وريتاج. نعم
❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

بقلم رحمه أشرف 

#غرام_الرعد
  1. الفصل ال 29و30و31 من هنا 

تعليقات

التنقل السريع