القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج ولكن الفصل الثامن والاخير

رواية زواج ولكن الفصل الاخير


 حصرياً على

 دار المجد للقصص والروايات 

روايه زواج ولكن

الجزء الاخير
بقلم هويدا زغلول
نور :ينهار ابيض
يحيي :اي فيه اي
نور : عماد قتل امه
يحيي :اي ازاي يعمل كده
نور :انا مكنتش عايزه يروح
يحيي :احنا هنفضل نتكلم كتير يلا بينا
نور :خلي حضرتك وانا هروح
يحيي :لا رجلي علي رجلك
خلود :يلا بينا
والكل راح عالقسم
نور :عماد اي اللي حصل
عماد :والله انا روحت لقيتها ميته
نور :مين اللي عمل كده
عماد :اكيد شريف
نور :اي اللي خلاك تروح بس
عماد :والله العظيم قولت اتكلم معاها
يحيي :معذبه الكل في حياتها وفي موتها
نور :طيب هنعمل اي دلوقتي ومين بلغ
البوليس
عماد :انا اللي بلغت
نور : طيب ليه هما شكاين فيك
عماد :انا روحت الشقه وخطبت محدش فتح قولت يبقي نزلت صبرت شويه في الشقه اللي تحت وبعدين طلعت تاني خبط قولت اشوف في أي كسرت الشقه ومن الخضه مسكت السكينه وشلتها من رقبتها
يحيي :حد يعمل كده
عماد :المهم بعد ما بلغت شريف كان جه
ولما شاف اللي حصل قال إن انا اللي قتلتها وكنت عامل مريض وطبعا علشان الجيران كانت عارفه كده قالو نفس الكلام وحكوا كل حاجه حصلت من اول جوزها ب ابوكي يا نور لحد جوازي انا وانتي والمفروض أن كنت معاق
خلود :وديت نفسك في داهيه يا ابني
عماد :اللي ربنا عايزه هيكون.
نور :عماد انت فعلا معملتش كده
عماد :قولتك والله ابدا
نور :انا هقوم محامي واكيد ربنا هيظهر الحقيقه
وفي شقه مريم ام منال 

مريم :مالك يا محمود فيك اي 
محمود :ابدا مافيش 
مريم :من ساعت ما رجعت من برا امبارح وانا متغير 
محمود :قولتك مافيش حاجه 
مريم :خلاص بقي سبيني روحي اعملي شاي 
مريم :ماشي حاضر 
محمود :كان لازم تموت انت مش غلط 
يا محمود 

                  #فلاش باك 

محمود راح بيت منال 
منال :محمود اي اللي جابك هنا 
محمود :هي وصلت لمحمود 
منال :اه محمود انت فاكر أن هقولك يابابا ولا اي 
محمود منين العز ده يا بنت محمود 
منال :وانت مالك 
محمود :اتكلمي عدل يا بت 
منال :هو انت فاكر أن هخاف منك زي زمان ولا اي 
محمود :فين جوزك 
منال :انهي فيهم الاولاني مات وخد البيت ده منه والتاني طفش 
محمود :هو كل عريس لازم يسيبك 
منال : شوفت بقي بس راجعه تاني لاحسن من الاول 
محمود :منا عارف انا شوفتك نازله من بيت يحيي اي هيديكي كام 
منال :وانت مالك انت 
محمود :انا وامك مش لايقين ناكل 
منال :هو انت فاكر أن هصرف عليكم 
محمود :حرام عليكي يا بنتي بقولك مش لاقين ناكل وأخواتك كل واحده بعد عنا 
منال :حقهم لو انت اصلا اب واطلع برا 
بقي 
محمود؛وانا هكلم يحيي ميديكش فلوس 
منال : ههههههههه اظن عارف ان عيال يحيي ماتو وهو هيموت علي ابنه ولو فكرت تعمل كده هبلغ عنك انا عارفه انك بتاجر في المخدرات 
محمود اخرسي 
منال :والله لوديك في داهيه 
محمود شاف السكينه راح موت منال 
ونزل جري 

                #رجوع 

مريم :محمود اي الدم ده 
محمود :هاتي الهدوم دي 
مريم :دم مين ده وانت كنت فين امبارح 
محمود :عارفه لو سمعت صوتك هعمل فيكي اي وخد القميص بتاعه وخرج 
مريم :والله حاسه ان وراك مصيبه 
وتاني يوم خرجت مريم تشتري طلبات من قدام البيت 
خلود :ازيك يا مريم
مريم:الحمد لله مين اللي عندك دي 
خلود :دي مرات عماد 
مريم :مين عماد 
خلود :ابن بنتك 
مريم :بنتي بنتي مين 
خلود :منال لله يرحمها 
مريم :بنتي ماتت لا انتي بتهزري صح 
خلود :لا دي حقيقه 
مريم :طيب ازاي وانتو عرفتوا منين 
خلود :هقولك وحكت ليها علي كل حاجه 
وبليل دخل محمود البيت 
مريم :مش لقوه منال 
محمود :منال مين 
مريم :بنتك نسيتها 
محمود :انتي عرفتي منين 
مريم:مال وشك جاب الوان ليه كده 
محمود :ردي عليا 
مريم :انت اللي قتلتها صح 
محمود :لا هي 
مريم :بتقول اي 
محمود :هي اللي خلتني اعمل كده
مريم :ليه انت اللي خليتها انسانه وحشه 
ليه تعمل فيها كده 
محمود :رفضت تساعدني 
مريم :تساعدك ليه عملت ليها اي 
محمود :اخرسي 
مريم :مش هخرس وهوديك في داهيه 
محمود:هقتلك 
مريم :زي ما قتلت بنتك اوعي كده وجريت وبلغت عنه واتحبس وخرج عماد 
عماد :انا مش عارف اشكرك ازاي 
مريم :هو السبب أن خلاها انسانه انانيه 
نور :بجد انا مبسوطه جدا ان عماد خرج 
يحيي :وانا يا ام منال هعوضك
مريم :علي اي عيالي ولا عمري انا غلط 
برضه أن كنت ساكته 
وعماد مسك محلات ابو وكل حاجه وكان بيخلي باله من جدته اللي مبقاش ليها غيرو وخلف من نور بنتين 
تمت 
سيد :رقم احمد  صاحبي بيعمل اي عندك 
ناديه :اتصلت بيه مره لما كنت قلقانه عليك لما اتاخرت في الشغل 
سيد ؛ وده يخليكي تكلمي نص ساعه 
ناديه :لا والله ده كان عايز ينقل ابنه 
في المدرسه اللي كنت شغاله فيها 
سيد :طيب كلمي وافتحي الاسبيكر 
ناديه :ده اسمه اي 
سيد :اسمعي الكلام يلا 
ناديه حاضر 
الو ايوه يا استاذ احمد 
احمد :استاذ انتي لسه زعلانه مني والله قولتك كان عندي ضيوف وخوفت اسما تمسك الموبيل قفلت نت 
جزء من قصه حياه مين متابع 

تعليقات

التنقل السريع