القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج ولكن كامله لكاتبة هويدا زغلول

روايه زواج ولكن الحلقه الاولي بقلم هويدا زغلول


روايه زواج ولكن

 الحلقه الاولي

 بقلم هويدا زغلول 

 انا نور انهارده اسود يوم في حياتي

علشان بابا مات مش زعل عليه قد ما هو 

زعل علي نفسي وعلي اللي هيحصل ليا 

أنا ماما توفيت وأما صغيره وبابا 

اتجوز من أشر انسانه علي وجه الارض 

منال بجد انا بكرها جدا هي كانت متجوزه قبل بابا وخلفت منه ولد 

عماد معاق بس أطيب قلب في الدنيا 

ياتري هي هتعمل معايا اي اكيد هتمشني 

من البيت بعد العزا بجد انا مليش اي 

حد اروح ليه معرفش حد أهل 

ماما فاكرين أن سبب موت ماما هو 

بابا واكيد لو روحت محدش فيهم هيرضي وكانت الصدمه لما دخلت ليا 

منال بعد العزا واتعاملت معايا بحنان 

منال :حبيبتي كلنا هنموت 

نور :اه اه هو حضرتك كويسه 

منال :اه يا حبيبتي كلتي 

نور :لا مش جعانه 

منال :لا قومي كده تعالي يا حبيبتي 

اول مره اشوف الحنان ده هي مالها 

معقول اتغيرت بعد موت بابا 

منال :خدي يا حبيبتي كلي بالف هنا 

نور :ربنا يخليكي معقول موت بابا 

يغيرها كده ولا في اي هيبان والله 

منال :انتي عارفه طبعا أن بعد موت بابا 

مينفعش انتي وعماد تكونوا في شقه 

واحده 

نور :اشمعنا دلوقتي مش فاهمه 

منال :الاول كنت مرات ابوكي دلوقتي 

مبقاش في قاربه بينا 

نور :ايوه يعني اقصدك امشي من هنا 

منال :ازاي يعني اعمل فيكي كده 

انتي عارفه أن بابا كاتب البيت ب اسمي 

نور :ايوه عارفه 

منال :انا موافقه اسيبك تقعدي في الشقه اللي تحت 

نور :مقابل اي 

منال :اي بطلتي اكل ليه 

نور :مستنيه اسمع باقي شروطك 

منال :لا لا مينفعش كده كلمي اكل 

نور :خير يا طنط منال قولي اللي عندك 

منال :هتتجوزي عماد 

نور :ينهار اسود ابنك المعاق 

منال :هو بمزاجه يا حبيبتي 

نور :لا مش موافقه 

منال :هو انتي فاكره أنه بمزاجك 

نور :ايوه بمزاجي طبعا 

منال :انتي متعرفيش انا ممكن اعمل 

معاكي اي 

نور :اللي كان بيني وبينك مات خالص 

منال :بس انتي برضه تحت امري 

نور :مش هعمل اللي انتي عايزه 

منال :مالو عماد مش فاهمه 

نور :معاق ومسؤاليه كبيره انا مش 

هقدر عليها انا انا لا لا مش هيحصل 

منال :برحتك شوفي مكان تروحي ليه 

بقي انا مش عايزه مصائب في بيتي 

نور :حاضر الصبح همشي 

منال :في داهيه غوري سيبي الاكل ده 

نور :انا مش مصداقكي والله ودخلت الاوضه وفضلت تعيط 

ودخلت منال اوضتها وكالعاده قاعده 

عالنت وعامله تكلم ناس ولا كان جوزها 

لسه ميت ونامت نور 

وحلمت ب  امها 

نور :ماما وحشاني 

الام :وانتي كمان 

نور :شوفتي اللي حصل 

الام :ايوه شوفت يا حبيبتي 

نور :دي اتجننت 

الام :ليه ده ربنا باعت ليكي هديه 

نور :هديه اي ده عماد معاق 

الام :عارفه يا حبيبتي وده عوضك 

نور :ازاي يا ماما انتي موافقه أن اتجوز 

واحد معاق 

الام : بلاش تقولي كده يا حبيبتي ربنا 

بيحبك ورزقك ب عماد 

نور :انا بحبه بس زي اخويا اكله اشربه 

انما اتجوز عماد لا لا 

الام :حبيبتي عمر ما ربنا بيختار لينا 

حاجه وحشه ده عماد اللي هيرجع 

ليكي حقك 

نور :عماد ازاي يا ماما 

الام :قربي من عماد وهتشوفي 

نور :ماما يا ماما روحتي فين وصحيت 

علي اذان الفجر 

بسم الله الرحمن الرحيم وخرجت علشان 

توضا وتصلي وسمعت صوت جاي من 

اوضه عماد دخلت الاوضه 

نور :عماد انت صاحي 

عماد :جعان 

نور :عنيا حاضر ودخلت المطبخ 

اتفضل 

عماد :اكلني 

نور :مش هعرف 

عماد :جعان اوي يا نور 

نور :ياربي لا صعب أنا مش هقدر اتجوز

عماد لا يا ماما سامحني 

عماد : نور جعان 

نور :حاضر يا عماد وصحيت منال 

منال :بتعملي اي 

نور :بأكله 

منال :حاطه السم في الأكل صح 

نور :والله ابدا 

منال :اوعي كده عايزه تموتي 

نور :انا والله ما حصل 

يتبع 


تعليقات

التنقل السريع