القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه زواج مع ايقاف التنفيذ الجزء الخامس



 روايه زواج مع ايقاف التنفيذ

الجزء الخامس 

بقلم هويدا زغلول

دلال :انتي نايمه قومي 

مي :ماما أطفئ النور عايزه انام 

دلال:حاضر هطفي النور ومايا هتتجوز 

احمد حاضر 

مي :بتقولي اي مايا مين 

دلال :علي مات 

مي :بتقولي اي ينهار اسود 

دلال :شروق اتصلت بيا وقالتلي 

مي :تفتكري احمد ممكن يتجوزها 

دلال :اتصلي ب احمد خلي يجي 

مي :هتعملي اي 

دلال :تعرفي تسمعي الكلام 

مي :عنيا الاتنين حاضر 

الو ايوه يا احمد تعالي دلوقتي ماما 

عايزك معرفش بس حاول مش تتأخر 

وجه احمد 

احمد :مساء الخير ةياطنط 

دلال :مساء الخير اتفضل يا احمد 

احمد :خير حضرتك عايزني 

دلال :اه عملت اي في الشقه 

احمد :قولت لحضرتك هستلمها الاسبوع 

الجاي 

دلال :كده فضلك اي 

احمد :منا قولت انا مستني أرض بابا 

تتباع 

دلال :هديك الفلوس تجيب العفش 

احمد :حضرتك بتقولي اي 

دلال :مش ابني ولازم اساعده برضه 

احمد :بجد مش عارف اشكرك ازاي 

دلال :بس ده حق بنتي هتمضي ليا 

علي وصل امانه 

احمد :ده حقك طبعا 

دلال : يبقي متفقين كتب الكتاب 

الاسبوع الجاي 

احمد :تمام موافق 

وفي شقه مايا الباب كان بيخبط 

ايه :ازيك يا مايا 

مايا :ازيك يا ايه تعالي 

ايه :ينفع اتكلم معاكي شويه 

مايا :اه طبعا تعالي 

ايه :بوصي انا عايزه أسألك علي حاجه 

هو انتي ممكن تتجوزي محمد 

مايا :انتي بتقولي اي 

ايه :ابوس ايدك انا بحب جوزي اوي 

وعارفه انك بنت ناس وعمرك ما هتوجعي قلبي صح 

مايا :هتصدقني لو هقولك أن عمري 

ما هتجوز بعد علي 

ايه :مع انك مش كنتي بتحبي 

مايا :مين قال انا عشت معاه احلي 

شهر في حياتي وانا مش هكمل هنا 

بس القي جثته وادفنه 

ايه :ربنا يرحمه الوحيد اللي قدر يقف 

قدام أمه 

مايا :ومس عايزني أحبه 

ايه :بس خايفه يخلوكي تتجوزي واحد 

من اخواته غصب عنك وعنه 

مايا : متخافيش عمري ما هفكر في 

الجواز 

ايه :حبيبتي والله 

مايا :انا قلبي وجعني اوي علي علي 

ايه :ربنا يكون في عونك بس عايزه 

اقولك علي حاجه تاني 

مايا :اتفضلي 

ايه :كنت سمعت شروق وهي بتكلم 

خالتك وقالت ليها أن علي مات 

مايا :اي ده هي شروق تعرف خالتي 

ايه :ايو وكانت بتقولها حاولي تسرعي 

في كتب الكتاب بقي 

مايا :اي ده مش فاهمه حاجه وهي 

شروق مالها 

ايه :خدي بالك منها 

والباب خبط 

ايه :تفتكري مين 

مايا :ادخلي جوا وفتحت 

شروق :جبتك اكل 

مايا :اتفضلي ادخلي 

شروق :انا عرفت انك حامل لازم لازم 

تخلي بالك من صحتك 

مايا :ميرسي ليكي 

شروق :حماتك مدمره اوي حاولي 

تكوني جنبها اليومين دول 

مايا :مش جبتي الاكل شروق :ايوه في حاجه 

مايا :عايزه انام 

شروق :مش فاهمه قصدك 

مايا :يعني عايزه انام 

شروق :تمام ماشي بعد اذنك اه 

انا راي تمشي من هنا علشان حماتك  

مش هتسيبك الا لما تتجوزي وبالنسبه 

ل مجدي ده لو اخر يوم في عمري 

مش تخلي يتجوزك 

مايا :تقدري تقولي لحماتك كده اصل 

محمد اصغر مني ومينفعش 

شروق :تقصدي اي 

مايا :اصل ناويه اسمع كلام حماتي 

لو أمرت واتجوز لازم اكون تحت طوعها 

شروق :وجوزك اللي لسه ميت 

مايا:اكيد هيكون مبسوط أن اخو هيربي 

ابنه طبعا 

شروق :ده انا اقتلك فيها 

مايا خدي بالك من كلامك 

شروق :سافله وخرجت 

ايه :اوعي تكلي من الاكل ده

مايا :هو أنا عبيطه حتي زعلي 

علي جوزي مش عارفه ازعله 

ايه :انا هدخل اعملك اكل 

مايا :لا انا نازله لماما 

ايه :مبلاش اليومين دول 

مايا :لا لازم اكون جنبها علشان علي 

وفعلا نزلت ليها 

مايا :ينفع ادخل 

الام :تعالي يا مايا 

مايا :كلتي يا ماما 

الام :اكل ازاي وانا هموت واشوف ابني 

لو لاخر مره 

مايا : هو انتو بلغتوا البوليس 

الام :اه طبعا مجدي بلغ 

مايا :ماما والله انا كنت بحب علي اوي 

الام :مع انك اتجوزتي غصب 

مايا :قدر يخليني أحبه 

الام :ربنا يرحمه كان اطيب عيالي 

انا هموت لانه مات وانا مزعلا مني 

مايا :ربنا يرحمه بس هو كان رايح 

لمين 

الام :مقلش والله يابنتي 

مايا :هو قالي أن كان ليه فلوس عند 

حد 

مجدي :مساء الخير 

الام :مساء الخير ها لقتوا 

مجدي:خالص نزل ناس برضه 

وعاملين يشوفه ومحدش لقاه الجثه 

بس لقوا موبيله جمب الترعه 

مايا :عايزه الموبيل لو سمحت 

مجدي اتفضلي عايزه ليه 

مايا :هو ازاي البوليس مش طلب 

الموبيل ده 

مجدي :محدش يعرف أن لقيت الموبيل 

مايا :مين نادر ده 

مجدي :وريني كده ده نادر اللي كان 

شغال عندنا اشمعنا 

مايا :علي كان ليه فلوس عندو 

مجدي :وانتي عرفتي منين 

مايا :هو قالي أن ليه فلوس عند 

حد وراح علشان يطلبهم منه 

الام :طيب روح القسم يا مجدي وبلغ 

مجدي :ده نادر كان بيحب علي ليه هيعمل في كده 

مايا :لو مش روحت بلغت انا هروح 

وفي بلد جمب بلدهم 

سميره :ها فاق 

سيد :لا لسه 

سميره :ياتري مين اللي عمل فيه كده 

سيد :مش عارف بس شكله هو اللي وقع 

سميره :هو انت لقيته فين 

سيد :كنت ماشي بالمركب وحسيت بحاجه ولقيته هو 

سميره :طيب يابني ما تجيب دكتور 

سيد :منين يا سميره هو احنا معانا فلوس 

علي :اااااه انا فين 

سميره :فاق اهو 

سيد :قوم اتعدل 

علي :عطشان اوي 

سيد :هو انت مين 

علي :مش فاكر اي حاجه وفقد الذاكرة 

😳😳😳

يتبع 


تعليقات

التنقل السريع