القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجي و صحبتي للكبار فقط الفصل الثاني

رواية  زوجي و صحبتي للكبار فقط    الفصل  الثاني


 حصرياً على دار المجد للقصص والروايات رواية  زوجي و صحبتي

 للكبار فقط 


الفصل  الثاني

شادي أنصدم وبعدها قالها واخبار اي اللي تعرفها واشمعنا اليومين دول

دعاء بتقول أن حضرتك متغير اليومين دول وانك مش بتعقد في البيت كتير وطبعا كانت عايزه تعرف مين بيجي عندك وببعقد قد اي

شادي وانتي قولتي ليها اي

طبعا قولت ليها مينفعش وانا جايه هنا عالشان اشتغل مش عالشان ابلغ اخبار شغلي بعدها قالت تمام ياريت متعرفيش شادي أن قولتك

شادي تمام

دعاء طبعا هي مش هتعرف اني بلغت حضرتك

شادي اكيد ده هيحصل

وروح شادي البيت عالغدا مع أن كان بقالو فتره مش بيعملها لقاه شيماء لماه السجاد كله

شادي بتعملي اي يا شيماء

شيماء شادي غريبه انت مقولتش انك جاي

شادي هو لازم اخد اذن عالشان اجي بيتي

شيماء لا طبعا مش اقصد بس قصدي كنت تعرفني عالشان اعمل غدا

شادي هو انتي مش عامله غدا

شيماء انا كان بقالي فتره بعمل وبستنا انك تيجي وانت تكلمني تقولي اصل عندي شغل مع أن طول عمرك عندك شغل مش فاهمه اي اللي جد

ابدا في طلبيات كتير كانت مطلوبه مني اليومين دول بس حسيت اني بقالي فتره مش باكل معاكي جيت عالشان اتغدا معاكي بس شكلك مش فاضيه

شيماء ابدا يا قلبي روح غير هدومك وأقل من نص ساعه هيكون الاكل جاهز

شادي تمام ماشي

وفعلا دخلت المطبخ تجهز الاكل وشادي قعد يتابع الشغل بالموبايل

بعتت رساله دعاء ليه

دعاء هو حضرتك فين نزلت ومقولتش انا بعت جبت غدا

شادي انا هتغدا في البيت انهارده

دعاء تمام يافندم أما كنت بسال بس عالشان نزلت ومقولتش حضرتك عارف بميعاد استاذ مختار الساعه ٦

شادي ينهار ابيض انا كنت نسي خالص عالعموم انا مش هتاخر وهاجي عالطول

دعاء تمام يافندم

دخلت شيماء الغدا جاهز

شادي كويس عالشان انزل بسرعه انا عندي ميعاد مهم اوي

شيماء تمام يا بابا يالله

عالاكل شادي هو انتي بتخدي العلاج بنتظام

شيماء علاج علاج اي

شادي العلاج يا شيماء اللي الدكتور كاتبلك عليه عالشان يحصل حمل

شيماء ايوه طبعا باخدو معقول هنسي

وقامت شيماء من عالاكل

شادي انتي كده كلتي

شيماء ايوه الحمد لله ودخلت اوضتها وشادي نزل عالشركه

دعاء حمد لله عالسلامه يا فندم

شادي الله يسلمك اي اللي عالمكتب ده

دعاء الغدا

شادي هو انتي مش كلتي

دعاء لا اتعود اني اتغدا بعض حضرتك واكمن حضرتك مش موجود معرفتش اكل

طيب تعالي هاتي الغدا ونتغدا سوا

دعاء هو حضرتك مش اتغدت

شادي ايوه بس مش اوي وبعدين انتي مكلتيش عالشان انا مش موجود معقول هاكل

ودخلت المكتب واتغدوا سوه وكانت قاعده مهتمه بأكله هو

شادي يابنتي كلي

دعاء لما حضرتك تتغدا الاول

شادي انا كده هاخد عالدلع ده

دعاء براحتك هي شيماء مش بتعمل كده

شادي شيماء كانت الأول بس مبقاش في الدلع ده منها

دعاء معقول انا كنت عالطول كده مع طليقي بس الله يسامحه بقي

شادي كل واحد بياخد نصيبه ويمكن نصيبك يكون احسن من كده بعد كده

دعاء خلاص بقي انا خدت نصيبي مره ومش هفكر تاني في الجواز حضرتك كلت

شادي ايوه

وجه تلفون لشادي من شيماء

شيماء الو ماما تعبانه اوي يا شادي ولازم اوديها للدكتور

شادي تمام يا حبيبتي روحي

شيماء انت مش هتيجي

شادي عندي شغل والله ومش هقدر

شيماء تمام لو ماما عايزني هبات معاها

شادي بس انتي عارفه اني مش هعرف اتعامل في البيت من غيرك

شيماء اسيب ماما تعبانه يعني عالشان مش هتعرف تطلع لبس هو انت موجود في البيت اصلا

شادي خلاص روحي ياشيماء وباتي سلام

وبعد شادي ما خلصت شغل دخلت دعاء حضرتك هتعوز حاجه انا ماشيه

شادي لاشكرا استني اروحك طيب

دعاء مش هينفع عالشان بابا

شادي ينفع نروح مكان نقعد فيه شويه انا مش عايز اروح

دعاء بس عالشان متاخرش علي بابا طيب ثواني هعرفه اني عندي شغل واني هسهر شويه وفعلا كلمت باباها وخرجوا

شادي قاعد ساكت مش بيتكلم

دعاء حضرتك ساكت ليه

شادي ابدا تعرفي انا متجوز بقالي ١٠سنين عمري ما ركزت في عيوب شيماء الا اليومين دول مش عارف هي مكنتش كده ولا انا اللي مكنتش واخد بالي

دعاء يمكن عالشان احنا بنبقي عايزين نعيش بنعدي حاجات كتير بس بيجي وقت ونكون خالص جبنا أخرنا ورن تلفون دعاء

دعاء دي شيماء

شادي ردي شوفي فيه اي

دعاء ايوه يا شيماء

شيماء هو شادي فين انا بتصل مش بيرد

دعاء معرفش انا مشيت من الشركه اكيد في البيت

شيماء لا اتصلت بس مش موجود

دعاء لا معرفش هو فين

شيماء طيب اوكلمك متعرفهوش اني كلمتك بدل ما يقول اني برقابه

دعاء لا اقول اي معقول أقوله انك عالطول بتسالي عليه

شادي موبيلي نسيته في الشركه

دعاء طيب يالله نروح نجيبه

ونزلو رواحو عالشركه

دعاء هستني حضرتك هنا عقبال ما تنزل

شادي مش هتاخر عليكي وطلع

واتصلت دعاء بشيماء عرفتي شادي فين

شيماء لا وخايفه اوي عليه

اه يبقي لسه مع المندوبة لحد دلوقتي

شيماء مندوبه لحد دلوقتي

دعاء ايوه بس اوعي تقولي ليه اني عرفتك كنت سمعاه هو بيقول انو فاضي طول الليل وانو هيرحوا يتعشوا سوا

شيماء تمام يا دعاء اهم شي ميعرفش انك قولتي حاجه

يتبع

تعليقات

التنقل السريع