القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قتلت اختي عشآ حبيبي الفصل الثالث



 دار المجد للقصص والروايات

 رواية قتلت اختي عشآ حبيبي الفصل الثالث 

قتلت اختي عالشان حبيبي

الجزء الثالث

وجه يوم الخطوبه وحصل اسعد شئ في حياتي الحاجه اللي هتخرب الموضوع وتخلي احمد يسيب شيماء عملنا الخطوبه في البيت وكان قرايب احمد وقريبنا احنا وزمايل شيماء في المدرسه وكانت شيماء فرحنا جدا جدا وأحمد كمان كان فرحان ومش حاسس بيا ولا بكسره قلبي وبحزني ولقيت عماد خطيب شيماء الاولاني داخل وكان فرحان في الاول لحد ما شاف شيماء جنب عريسها راح جمبها وقالها الف مبروك يا عروسه طبعا هي انصدمت من وجوده ولقيت بابا جه جمبه وقالو عماد كل شئ قسمه ونصيب وانت وشيماء مكنش ينفع تكلمه مع بعض راح قالو فعلا ياعمي بس اسال بنتك المحترمه لما هي هتتجوز بتبعت ليا رسائل ليه انها عايزه ترجع وبتحبني وان عايزه حد يكلم حضرتك طبعا شيماء قامت وقالت انت كداب والله يا بابا ما حصل راح عماد فاتح موبيله وقالو والكلام ده كدب والصور دي كدب مش دي صورها بشعرها ودي اوضتها طبعا الكل أنصدم في شيماء وبابا صعب عليا بصراحه مكنش عارف يتكلم خالص لنا شاف صور شيماء في اوضتها اصل شيماء مجنونه صور والمحادثه الواتس كانت من اسبوع بس قبل الخطوبه. بابا مسك موبيل شيماء وشاف أن لسه مسجله رقم عماد باسم حبيبي راحت شيماء اغم عليها وطبعا احمد وأهله مشيوا وانا وماما دخلنا شيماء اوضتها وبابا فضل يتكلم شويه مع عماد بس بصراحه معرفتش اسمع بيقولو اي كل ده ومحدش يعرف اني انا اللي بعت الصور لعماد وانا كمان اللي سجلت رقمه عند شيماء باسم حبيبي وانا اللي عملت بلوك منها أن هو ميعرفش يبعت رسائل ليها وبرضه عالشان عارفه أن عماد مجنون وهيجي بس والله ما اعرف انو هيجي يوم الخطوبه الموضوع ده انا مظلومه فيه طبعا البيت بقي نكد بابا وماما يعتبر منهارين وكمان شيماء دخلت الاوضه وقولتها ليه كده ياشيماء قالتلي والله ما انا ومعرفش مين اللي عمل فيا كده قولتها طيب حد غيرك معاه باسورد الفون قالت انا اصلا مش عامله باسورد بس والله يا اسماء معرفش مين اللي عمل كده قولتها طيب هاتي رقم احمد وانا احاول اتكلم معاه يعني فرحت جدا وقالتلي فعلا يا اسماء هتعملي كده قولتها اه انا عارفكي كويس انك متعمليش كده ولو كنتي عايزه تبعتي صور كنتي بعتي وانتو مخطوبين انا هحاول اكلم احمد ويارب يقتنع فرحت جدا وفضلت تشكر فيا وقالتلي طيب ماما وبابا قولتها نحل مشكله احمد الاول وبعدين نشوف تاني يوم وانا في العياده اتصلت بيه 

اسماء الو احمد معايا 

احمد ايوه مين حضرتك 

اسماء معقول مش عارف صوتي 

احمد حضرتك انا مش فاضي للهزار ده هتقولي مين ولاافقل

اسماء طيب براحه براحه انا اسماء احمم اخت شيماء 

احمد ازيك يا اسماء خير في حاجه 

اسماء ينفع نتقابل نتكلم شويه 

احمد بصراحه مش فاضي اليومين دول 

اسماء براحتك انا كنت هريحك من الشك اللي في دماغك سلام

احمد امممم طيب اصبري تحبي نقابل امتي وفين

اسماء طيب بوص انا حاليا مش عارفه افكر في مكان ينفع اكلمك بليل عالواتس واقولك 

احمد طيب تمام هستني مكلمتك 

اسماء سلام 

وروحت البيت وانا فرحنا جدا وكانت الصدمه اول ما دخلت وشوف مين قاعد مع شيماء 

يتبع 

# قتلت اختي عالشان حبيبي

الجزء الثالث

#بقلم دوداا حوده

وجه يوم الخطوبه وحصل اسعد شئ في حياتي الحاجه اللي هتخرب الموضوع وتخلي احمد يسيب شيماء عملنا الخطوبه في البيت وكان قرايب احمد وقريبنا احنا وزمايل شيماء في المدرسه وكانت شيماء فرحنا جدا جدا وأحمد كمان كان فرحان ومش حاسس بيا ولا بكسره قلبي وبحزني ولقيت عماد خطيب شيماء الاولاني داخل وكان فرحان في الاول لحد ما شاف شيماء جنب عريسها راح جمبها وقالها الف مبروك يا عروسه طبعا هي انصدمت من وجوده ولقيت بابا جه جمبه وقالو عماد كل شئ قسمه ونصيب وانت وشيماء مكنش ينفع تكلمه مع بعض راح قالو فعلا ياعمي بس اسال بنتك المحترمه لما هي هتتجوز بتبعت ليا رسائل ليه انها عايزه ترجع وبتحبني وان عايزه حد يكلم حضرتك طبعا شيماء قامت وقالت انت كداب والله يا بابا ما حصل راح عماد فاتح موبيله وقالو والكلام ده كدب والصور دي كدب مش دي صورها بشعرها ودي اوضتها طبعا الكل أنصدم في شيماء وبابا صعب عليا بصراحه مكنش عارف يتكلم خالص لنا شاف صور شيماء في اوضتها اصل شيماء مجنونه صور والمحادثه الواتس كانت من اسبوع بس قبل الخطوبه. بابا مسك موبيل شيماء وشاف أن لسه مسجله رقم عماد باسم حبيبي راحت شيماء اغم عليها وطبعا احمد وأهله مشيوا وانا وماما دخلنا شيماء اوضتها وبابا فضل يتكلم شويه مع عماد بس بصراحه معرفتش اسمع بيقولو اي كل ده ومحدش يعرف اني انا اللي بعت الصور لعماد وانا كمان اللي سجلت رقمه عند شيماء باسم حبيبي وانا اللي عملت بلوك منها أن هو ميعرفش يبعت رسائل ليها وبرضه عالشان عارفه أن عماد مجنون وهيجي بس والله ما اعرف انو هيجي يوم الخطوبه الموضوع ده انا مظلومه فيه طبعا البيت بقي نكد بابا وماما يعتبر منهارين وكمان شيماء دخلت الاوضه وقولتها ليه كده ياشيماء قالتلي والله ما انا ومعرفش مين اللي عمل فيا كده قولتها طيب حد غيرك معاه باسورد الفون قالت انا اصلا مش عامله باسورد بس والله يا اسماء معرفش مين اللي عمل كده قولتها طيب هاتي رقم احمد وانا احاول اتكلم معاه يعني فرحت جدا وقالتلي فعلا يا اسماء هتعملي كده قولتها اه انا عارفكي كويس انك متعمليش كده ولو كنتي عايزه تبعتي صور كنتي بعتي وانتو مخطوبين انا هحاول اكلم احمد ويارب يقتنع فرحت جدا وفضلت تشكر فيا وقالتلي طيب ماما وبابا قولتها نحل مشكله احمد الاول وبعدين نشوف تاني يوم وانا في العياده اتصلت بيه

اسماء الو احمد معايا

احمد ايوه مين حضرتك

اسماء معقول مش عارف صوتي

احمد حضرتك انا مش فاضي للهزار ده هتقولي مين ولاافقل

اسماء طيب براحه براحه انا اسماء احمم اخت شيماء

احمد ازيك يا اسماء خير في حاجه

اسماء ينفع نتقابل نتكلم شويه

احمد بصراحه مش فاضي اليومين دول

اسماء براحتك انا كنت هريحك من الشك اللي في دماغك سلام

احمد امممم طيب اصبري تحبي نقابل امتي وفين

اسماء طيب بوص انا حاليا مش عارفه افكر في مكان ينفع اكلمك بليل عالواتس واقولك

احمد طيب تمام هستني مكلمتك

اسماء سلام

وروحت البيت وانا فرحنا جدا وكانت الصدمه اول ما دخلت وشوف مين قاعد مع شيماء

يتبع

# قتلت اختي عالشان حبيبي

الجزء الرابع

#بقلم دوداا حوده

يتبع؟؟ يلا بقا تفاعل (20)ملصق عشان انزل ليكم الحلقات كلها وراء بعض القصه تصل للمتافعلين فقط

تعليقات

التنقل السريع